Осучаснені Чернівці: черги до кас відходять в минуле

Осучаснені Чернівці: черги до кас відходять в минулеЧи ні?
Сьогодні в ПАТ «Чернівцігаз» було презентовано новий інтернет-ресурс під назвою «Особистий кабінет споживача». Відтепер, зареєструвавшись на сайті, можна отримати доступ до власного абонентського рахунку, подивитись, яким чином проходять нарахування сплати за спожитий газ та перевірити свої обсяги споживання. Також через новий сервіс можна внести абонентську плату за газ, просто переказавши кошти зі своєї банківської карти.

– Є вчорашній день, є сьогоднішній день, а є завтрашній день. І саме цей сервіс і є той самий завтрашній день, який сьогодні до нас прийшов, – презентує нововведення Голова правління ПАТ «Чернівцігаз» Віктор Горда.

За словами пана Горди, цей сервіс дозволить зменшити черги біля кас, а також позбавити абонентів потреби кудись виходити здому – і тим самим забезпечити своєчасну оплату послуг.

Однак не забуваймо про те, що разом із сплатою за газ, зазвичай пересічні громадяни оплачують весь пакет комунальних послуг. Дане нововведення позбавляє людей потреби сплачувати рахунки за газ, проте залишаються й інші комунальні платежі: вода, електропостачання та ін. Чи можна їх також сплачувати, не виходячи з дому? Наразі такої можливості для всіх без винятку користувачів, немає. В інтернеті, звісно, є кілька електронних ресурсів, проте такі послуги в основному надаються лише клієнтам якогось певного банку, іншим ж абонентам все одно доводиться чи-то відстоювати черги до кас,чи шукати банківські термінали: так чи інакше, якоїсь універсальної і незалежної від банківських посередників системи досі немає. Та і не всі готові на неї переходити. Старші люди з недовірою ставиться до електронних переказів коштів, вважаючи, що краще довірити будь-які грошові операції живим людям. От наприклад пані Василина, представниця старшого покоління, розповідає, що не довіряє не те що якимсь там сайтам, а й електронним терміналам теж.

– Комунальні платежі я сплачую в банківській касі. Якось одного разу в мене не було часу чекати, і працівники банку запропонували мені скористатися терміналом. І в результаті шось там в них зависло і рахунок чомусь не пройшов. Ні, я як платила через касу, так і платитиму, – каже вона.

А от молодь до нововведень ставиться прихильно і готові навіть допомагати старшому поколінню у сплаті рахунків «на дому», адже в інтернеті вони почувають себе набагато впевненіше, аніж у залюднених чергах біля кас. Чернівчанин Артем каже, що живе з батьками і комунальні послуги оплачують вони.
– Але якщо розроблять якийсь один інтернет-ресурс, на якому можна було б оплачувати усі послуги напряму, із задоволенням поясню своїм батькам, як ним користуватися і тим самим позбавлю їх від зайвої біганини, – усміхаючись, додає юнак.

Зрозуміло, що старшим людям важко призвичаїтися до нових можливостей і зрозуміти їх вигідність. Проте, як стверджує пан Горда, час не стоїть на місці. Голова правління каже, що планується друк роздаткових інструкцій та інформування населення в засобах масової інформації, проте про створення чогось на кштал гарячої лінії абощо – не йдеться.

Отож, судячи з усього, варто було б розробити якийсь єдиний інтернет-ресурс, на якому можна було б сплачувати напряму усі комунальні послуги за наявності картки будь-якого банку. І забезпечити телефонну гарячу лінію підтримки, яка б доступно ознайомлювала старше населення з перевагами даного нововведення. І от тоді дійсно нікому не доведеться їздити за тридевять земель до найближчого банку, щоб сплатити рахунок. І тоді вже можна буде говорити про те, що таке неприємно живуче поняття як «черга» дійсно застаріло.

Надія Руснак

peredplata