Розбираємося в новому рахунку за газ

В грудні 2015 року споживачі отримають новий розгорнутий рахунок на оплату послуг з газопостачання. Детальний опис нового рахунку та інформації, яка буде міститися в ньому, представлені на ілюстраціях нижче. Також тут ви знайдете відомості про те, як уникнути некоректного нарахування оплати за газ.

Як уникнути некоректного нарахування за спожитий природний газ

За діючими правилами, розрахунковим періодом оплати послуг з газопостачання є календарний місяць. Це означає, що споживач щомісячно має сплачувати вартість спожитого протягом календарного місяця блакитного палива.

У випадку, коли в оселі споживача не встановлений лічильник газу, сума оплати розраховується на основі затверджених норм споживання.

За наявності газового лічильника, сума оплати розраховується у відповідності до обсягу спожитого блакитного палива, що визначається за допомогою показань лічильника.

Всі операції з розрахунку суми оплати для кожного конкретного споживача здійснюються автоматизовано, згідно з алгоритмами спеціально розробленого програмного забезпечення.

Для того, щоб результати нарахувань були максимально коректними, розрахункові обсяги споживання, на основі яких програма підраховує розраховує суму оплати, мають быгатися з фактичними обсягами споживання газу протягом календарного місяця або бути максимально наближеними до них.

Відтак від вчасного подання даних про покази лічильника і їх занесення в базу для подальшого обрахунку програмою і залежить коректність тієї суми оплати, яку споживач побачить у рахунку.

Як передати покази лічильника

Передати покази лічильника можна за допомогою:

· безкоштовного веб-сервісу Особистий кабінет

· онлайн сервісу – http://kabinet.chgas.cv.ua/

· смс на номер телефону (050) 431-77-42 у форматі «№ рахунку» «#» «показання» (приклад тексту повідомлення: – 1600152343#23698)

· контакт-центру для споживачів газу за телефоном (0372) 931-904;

· електронної адреси: contact@cv.104.ua

· по телефону абонентського відділу (див. у розділі Контакти наших служб).

Коли передавати показання лічильника

Для зручності споживачів ПАТ «Чернівцігаз» пропонує подавати покази лічильника з 28 числа поточного місяця по 3 число наступного місяця.

Очевидно, що покази, зняті станом на 1 число, будуть найбільш точними. Однак, подаючи їх на 2 або 3 дні раніше, споживач може розрахувати, яким буде обсяг споживання станом на 1 число, додавши відповідну кількість кубів.

У разі, якщо споживач не подав даних про фактичні покази лічильника включно до 3 числа місяця, який йде після розрахункового місяця, сума оплати за спожите блакитне паливо буде нараховуватись відповідно до алгоритмів програми на основі середньозваженого споживання.

Як діяти, якщо у рахунку вказані розрахункові обсяги спожитого газу

Якщо споживач отримав рахунок, у якому вказано розрахункові, а не фактичні обсяги спожитого природного газу, це означає, що газорозподільне підприємство не отримало вчасно фактичні показання лічильника та розрахунок суми платежу здійснений відповідно до середньозважених показників споживання.

В такому разі споживачу все ж таки доведеться сплатити вказану у рахунку суму, однак під час оплати слід вписати у відривний талон рахунку інформацію про фактичні покази лічильника.

Ці покази будуть занесені в автоматизовану програму обліку, яка виконає перерахунок споживання та заборгованості. Результати проведеного перерахунку будуть враховані при формуванні рахунку в наступному місяці. Тому важливо не забути вчасно передати фактичні показання лічильника наступного місяця.

Якщо споживач вчасно не сплатив за рахунком

У разі неотримання рахунку від газопостачального підприємства до 15 числа наступного місяця, споживач може самостійно зняти показання лічильника, розрахувати обсяг і вартість спожитого природного газу і сплатити за нього в будь-який зручний спосіб не пізніше 25 числа наступного місяця.

Якщо споживач вчасно не здійснив оплату за спожитий природний газ, постачальник має право здійснити заходи з припинення такому споживачу постачання природного газу. Припинення газопостачання не звільняє споживача від обов\’язку сплатити заборгованість за фактично спожитий природний газ.

У разі порушення споживачем термінів оплати, йому необхідно сплатити за вимогою постачальника пеню у розмірі подвійної облікової ставки Національного банку, що діяла в період, за який сплачується пеня, від суми простроченого платежу за кожен день прострочення платежу.

У випадку, якщо споживач не реагує на звернення постачальника газу та не здійснює жодних дій щодо погашення простроченої заборгованості за природний газ та відшкодування витрат постачальника на припинення та відновлення газопостачання, постачальник послуг має право стягнути зі споживача заборгованість у судовому порядку.

Вікторія Голодняк

peredplata