ЗАТВЕРДЖЕНІ ПРАВИЛА ЕТИЧНОЇ ПОВЕДІНКИ ДЕРЖАВНИХ СЛУЖБОВЦІВ

Кабмін постановою від 11.02.2016 N 65 затвердив Правила етичної поведінки державних службовців, які регулюють моральні засади діяльності державних службовців та полягають у дотриманні принципів етики державної служби.

Правилами встановлені єдині уніфіковані норми етичної поведінки для всіх державних службовців, а також визначені особливі вимоги до поведінки високопосадовців. Додержання норм поведінки, що зазначені у Правилах, забезпечать дисципліну державних службовців та інформування громадян щодо ставлення, якого вони мають очікувати до себе від представників державних органів.

Відповідно до Правил державні службовці у своїй діяльності керуються принципами етики державної служби, що ґрунтуються на положеннях Конституції України, законодавства про державну службу та запобігання корупції, а саме:

служіння державі і суспільству;
гідної поведінки;
доброчесності;
лояльності;
політичної нейтральності;
прозорості і підзвітності;
сумлінності.

Під час прийняття на державну службу особа ознайомлюється з цими Правилами та зобов\’язана їх дотримуватися у своїй подальшій службовій діяльності.
Відповідно до норм, зазначених у Правилах, якщо людина звертається в орган державної влади, щоб отримати довідку, і стикається з відвертим хамством, то це вже є порушенням не якихось морально-етичних норм, а правил поведінки державного службовця, які врегульовані нормативно
За порушення Правил державні службовці несуть дисциплінарну відповідальність відповідно до закону.

Також установлено, що дія вищезазначеної постанови поширюється на керівників державних підприємств.

Провідний спеціаліст Чернівецькогот міського управління юстиції Людмила ПИЛИПІВ

peredplata