Трудові книжки, не одержані при звільненні, зберігаються протягом двох років у відділі кадрів

Відповідно до абзацу другого п. 4.2 Інструкції про порядок ведення трудових книжок від 29.07.1993 №58 (далі – Інструкція) пересилання трудової книжки поштою з доставкою на зазначену адресу допускається тільки за письмовою згодою працівника. Також п. 4.2 Інструкції встановлено, що у разі відсутності працівника на роботі в день звільнення, власник або уповноважений ним орган у цей день надсилає йому поштове повідомлення із вказівкою про необхідність отримання трудової книжки.
У випадку неотримання працівником трудової книжки з причини відсутності працівника на роботі у день звільнення та нез’явлення за трудовою книжкою після вручення йому поштового повідомлення, рекомендоване повідомлення, де вказано на необхідність отримання трудової книжки, буде документальним підтвердженням факту нез’явлення за трудовою книжкою у можливих спірних ситуаціях, які виникають між працівником і власником. Згідно з п. 6.2 Інструкції, трудові книжки, що не були одержані працівниками при звільненні, зберігаються протягом двох років у відділі кадрів підприємства окремо від інших трудових книжок працівників, які перебувають на роботі. Після цього строку незатребувані трудові книжки зберігаються в архіві підприємства.
Для уникнення спірних питань з працівником, який звільнився, рекомендується вияснити причину відсутності працівника на роботі (наявність поважних причин) у день звільнення та вручити йому трудову книжку.

Про це повідомляє начальник відділу систематизації законодавства, правової роботи та правової освіти управління реєстрації нормативно-правових актів, правової роботи та правової освіти Головного територіального управління юстиції у Чернівецькій області Ірина ФОКШЕК.

peredplata