Інформація споживачеві повинна надаватися державною мовою

Інформація споживачеві повинна надаватися відповідно до законодавства про мови ця норма закріплена у статті 15 Закону «Про захист прав споживачів» і її неухильно повинні дотримуватися всі, хто обслуговує споживачів – чи то працівник торгової мережі, чи інструктор у спортзалі, чи то офіціант у кафе.

На практиці громадяни часто стикаються з порушенням своїх прав на предмет дотримання мовного законодавства, особливо, якщо це стосується обслуговування державною мовою.

Відповідно до Закону «Про засади державної мовної політики», державна мовна політика України базується на визнанні і всебічному розвитку української мови як державної і гарантуванні вільного розвитку регіональних мов або мов меншин, інших мов, а також права мовного самовизначення і мовних уподобань кожної людини.

Рішення про використання регіональних мов, у тому числі російської, приймається місцевою владою. Основною умовою для цього має бути збір підписів мінімум 10% осіб, які мешкають на відповідній території і є носіями певної регіональної мови.

Галина ПШЕНИЧКО
головний спеціаліст відділу державної реєстрації нормативно-правових актів,
правової роботи та правової освіти Головного територіального управління юстиції у Чернівецькій області

peredplata