Протягом дев’яти місяців цього року платники податку на нерухоме майно сплатили до бюджету столиці Буковини 8,9 млн. грн. податку, що на 5,3 млн. грн., або у 2,5 рази перевищує показники минулого року. Власники квадратних метрів – юридичні особи наповнили місцеву казну на 6,7 млн. грн., а громадяни – 2,2 млн. грн.
Про це повідомляє сектор організації роботи Чернівецької ОДПІ.
Термін сплати майнових податків для громадян завершився 29 серпня, але лише для тих власників нерухомого майна, які отримали повідомлення про сплату податку до 1 липня.
Як пояснив начальник Чернівецької ОДПІ Микола Загарюк, якщо чернівчани не отримали повідомлення про сплату податку, то й сплачувати штраф не доведеться.
Після отримання повідомлення з податкової у платника є 60 днів на добровільну сплату податку. Але часто виникає питання: що робити, якщо податкове повідомлення-рішення не було отримано, хоча є підстави нараховувати податок. Чи буде покараний платник?
Як розповів посадовець, оскільки сума податку розраховується податковим органом, то громадяни не несуть відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту розрахунку. Простіше кажучи, якщо платник не отримав повідомлення з податкової, то і карати його немає за що. Тому що оплачується тільки «узгоджене податкове зобов’язання». Воно вважається таким, якщо людина офіційно отримала повідомлення і не оскаржила рішення податкової.
«Причини неотримання квитанції можуть бути різні. Наприклад, людина перебуває у відрядженні або навіть свідомо не відкриває листоноші двері. Лист з повідомленням лежить на пошті місяць і потім повертається до нас», – розповів Микола Васильович.
Буває, що платник змінює місце свого проживання, а повідомлення приходять за адресою реєстрації, яка є в податковій. Тому фіскали рекомендують прийти до податкової інспекції та провести звірку даних.
У будь-якому випадку, якщо дані про об’єкт потрапили в реєстр прав на нерухомість, ДФС контролюватиме сплату податку і з’ясовувати, чому не було отримано повідомлення.