Зі шкільних програм видаляють патріотичну складову

Зі шкільних програм видаляють патріотичну складовуУ нових Державних стандартах базової і повної загальної середньої освіти практично відсутній український зміст. Про це в інтерв\’ю ZN.UA повідомила президент Міжнародного фонду імені Ярослава Мудрого Валентина Стрелько.

На думку експертів, у нових державних стандартах освіти не ставиться за мету сформувати у дітей фундаментальні знання про Україну, її історію, культуру і традиції.

У нових Державних стандартах базової і повної загальної середньої освіти практично відсутній український зміст. Про це в інтерв\’ю ZN.UA повідомила президент Міжнародного фонду імені Ярослава Мудрого Валентина Стрелько.

За її словами, поняття \”державна мова\” в освітніх стандартах підміняють терміном \”рідне\”, що відкриває можливості для просування російської мови в освітній простір.

\”Державна мова – українська – не виділяється окремим розділом, а йде в розділі \”мови і літератури\”, через кому з \”мовами національних меншин\”… Мабуть, щоб уникнути прописування головної мети і складових її вивчення\”, – зазначила Валентина Стрелько.

\”Ми проаналізували підручники з української мови для початкових класів. Це в цілому 743 сторінки. На них – всього 27 тез пропозицій, де згадуються слова, пов\’язані з Україною. Лише двічі у вправах вживається термін українську мову: \”Українська мова – державна мова України\” та \”Ми – українці. Мова наша – українська\”. У жодному з проаналізованих підручників з мови немає вправ з текстами про його красу і мелодійності, про піснях і народній творчості. Вразило і те, що в \”Книгах для читання\” для початкових класів немає оповідань з історії України, про героїв-козаків, героїв боротьби за незалежність України. На яких прикладах виховуються діти?\”, – обурена експерт.

На її думку, історія України також не виділяється як важлива складова навчального процесу. Вона входить в загальний розділ \”суспільствознавство\”. Замість терміна \”українська нація, український народ\” вживається термін \”населення України\”.

Валентина Стрелько вважає, що в нових державних стандартах освіти не ставиться за мету сформувати у дітей фундаментальні знання про Україну, її історію, культуру і традиції.

\”Сьогодні в початкових класах, що навчаються за старими стандартами, поки ще є такий предмет \”Я і Україна\”. Я завжди критикувала його зміст… Але цей курс, принаймні, був… За новими стандартами через кілька років курсу \”Я і Україна\” в початковій школі не буде\”, – констатує експерт.

\”Наш фонд ініціював всеукраїнські науково-практичні конференції \”Українське національно-патріотичне виховання: реалії, тенденції, перспективи\”. Коли наш фонд направив до МОН резолюцію конференції про незадовільний стан патріотичного виховання в країні, ми отримали відповідь: \”Вважаємо недостовірною інформацію про відсутність на державному рівні системи патріотичного виховання молоді в Україні та відповідної законодавчої бази\”. Нам надіслали на цілих п\’яти сторінках перелік заходів, що сприяють, на думку міністерства, патріотичного виховання: \”Зірниця\”, \”Молода гвардія\”, святкування перемоги у Великій Вітчизняній війні тощо\”, – зазначила вона.

Джерело – Дзеркало тижня

Світлина president.gov.ua

Новини Партнерів