Н. ВІТРЕНКО: «Якби пройшла тільки Вітренко до парламенту України – цього було б досить…»

Н. ВІТРЕНКО: «Якби пройшла тільки Вітренко до парламенту України - цього було б досить…»17 листопада 2011 року в рамках проекту Кримської республіканської організації ВМГО «Спілка молодих політологів України» «Кримська політична студія» пройшла зустріч з відомим українським політиком, громадським діячем, академіком, доктором економічних наук, лідером Прогресивної соціалістичної партії України Вітренко Наталією Михайлівною.

В ході зустрічі були обговорені наступні питання:
1. Закон про вибори в Україні (виборчий бар\’єр, реклама та відкриті дебати, виборча програма, відкриті/закриті списки, грошова застава і таке інше);
2. Проблема інтеграції України (євроінтеграція, співпраця з країнами Східного регіону);
3. Політична обстановка в Білорусії, очима ПСПУ.
4. Пенсійна реформа в Україні.
5. Гуманітарна політика в державі.
6. Страта в Україні.

Наталія Михайлівна розпочала свою доповідь зі слів вдячності організаторам зустрічі та продовжила розмову, звертаючись до молоді: «Я вдячна, що «Спілка молодих політологів України», зокрема Криму, запросила мене на цю зустріч, тому що я розумію, що те, що відбувається у нас в країні, передусім та найбільше, повинно хвилювати молодих. Тому що як жити далі? Чи швидше втікати, рятуючи своє майбутнє, або є надія на те, що в країні буде нормальна ситуація та можна буде чесною працею заробити собі на життя, створити затишок, вирішити свої проблеми та не боятися за майбутнє своїх дітей\”.
Анонсована тема КПС: «Можливі зміни у виборчому законодавстві України, бачення реформ та політичної обстановки в країні очима прогресивних соціалістів». Наталія Михайлівна привітавши гостей, перейшла до основних тез: ««Закон про вибори», який сьогодні винесений на обговорення тут у нас, в нашій аудиторії, це, безумовно, дуже важливий документ для вирішення таких проблем. Чому? Тому що «Закон про вибори» – це якраз закон, який повинен прописати, як народу реалізувати свої конституційні права: права на формування влади, права на контроль над дією влади, права на те, щоб до влади прийшли ті люди, які відповідатимуть інтересам виборців. Це правильно по суті постановки проблеми і це відповідає Конституції. Я нагадаю, що 5 стаття Конституції свідчить про те, що єдиним сувереном влади є народ. І ось, коли 71 стаття Конституції розкриває механізм виборів, то вона якраз і декларує, що народи, означає кожному громадянинові, кожному виборцеві має бути гарантовано право на голосування та право бути обраним, і це загальне виборче право реалізується шляхом вільного волевиявлення в результаті таємного голосування. Ось що така суть «Закону про вибори». Тепер дивимося, а що ж таке в Україні «Закон про вибори». А в Україні це зовсім інше. В Україні упродовж ряду останніх вже виборів це не конституційний документ, це навпаки інструмент, для того, щоб до влади прийшла певна когорта людей та прийшла неконституційним способом. І ось зараз ми бачимо апогей цього процесу в Україні. Коли готується до прийняття «Закон про вибори», який якраз таки позбавлятиме основного конституційного права вільного волевиявлення основну масу населення, більшість населення, заради того, щоб законсервувати у владі ті сили, які дорвалися вже до влади. Зараз найактивнішим способом ділять власність в країні, відкачують усі капітали у свої власні кишені. І їх завдання – цю владу з рук не випустити. Ось такий «Закон про вибори» вони готують».
Наталія Михайлівна, вважає «Закон про вибори» в Україні неконституційним: «Тому що цим законом в Україні знову, як це вже ось останні вибори відбувається, в Україні буде нелегітимна влада сформована. У законі відсутня головна норма: 50% \”плюс\” 1 голос були віддані за цю партію, за цю людину. Якщо цього немає, означає можна виявляється 30%, 15% і 9% і ця політична сила або ця людина стають у владі, не отримавши підтримку більшості населення. Норма із закону вилучена. Норми такої немає. У закон закладена інша норма, норма про грошову заставу. Це грубе порушення Конституції, це порушення прав людини в нашій країні: балотуватися, бути обраним. Чому? Тому що 2,5 млн. грн., 300 тис. доларів, можуть заплатити тільки багаті партії. Партія, яка у своїх рядах бачить людей праці, людей безробітних сьогодні, пенсіонерів, така партія не може такі гроші заплатити. Значить, цим людям відразу відмовлено в можливості балотуватися, прийти у владу. Це порушення Конституції, порушення 71 статті Конституції, тому що це майновий ценз. Це вибори тільки для багатих. Це, до речі, і порушення 22 статті Конституції, яка забороняє ухвалювати закони, який погіршує вже наявні права та свободи в країні\”.
Гостя зробила акцент на тому, що за оцінками ООН 80% населення України жебраки: «Тому що за європейськими стандартами, 80% населення України не мають таких доходів, щоб називатися, претендувати взагалі на нормальні умови життя».
«Що ще «Закон про вибори» несе нам усім? А то, що виявляється учасники виборчого процесу : і партії і ті, хто по мажоритару, які підуть фізичні особи, взагалі не повинні представляти ніякої передвиборної програми. У законі немає поняття «передвиборної програми»», – констатувала Наталія Михайлівна. «Питання інтеграції України. З ким Україна буде? Люди безграмотні або нерозвинені, вони говорять: «Україна самодостатня і може бути сама по собі». Нісенітниця! Україна не самодостатня! Україна відчуває жорстокий дефіцит в енергоносіях, в інших видах сировини та Україна має настільки високий потенціал, що їй рамки внутрішнього ринку тісні, їй потрібний зовнішній ринок. Вже доведено упродовж останніх двох віків, що слабкі, маленькі країни не мають перспективи на існування самі по собі, тільки в умовах інтеграції. Тільки в умовах формування більшого, потужнішого економічного кластера. За сьогоднішніми параметрами, за сьогоднішніми умовами, ось, потужним економічним кластером є об\’єднання країн на рівні 300-400 млн. люд. Ось це той кластер, який дійсно може і свій потенціал повністю використати, та себе захистити, та перспективи розвитку забезпечити», – відмітила гостя, розповідаючи про наслідки «Закону про вибори» для євроінтеграції України. «Найважливіше, життєве питання: яка буде інтеграція? На захід або на схід? Отже, для кожного з нас, для виборця, архіважливо, з чим людина йде на вибори!», – резюмувала Наталія Михайлівна.
Вітренко привела декілька фактів та цифр у своїх тезах, що стосуються життя громадян України: «Доцільний коефіцієнт – це відношення доходів 10% найбагатших людей до 10% найбідніших людей в Україні 45 разів. У 45 разів доходи найбагатших більші, ніж доходи найбідніших, для порівняння: у Франції 4,5 разу, в США 7,2 разу, в Росії 35 разів».
«Цей закон знову-таки залишає порочну практику відсутності прямих теледебатів та заміни цього шаблонними, зомбуючими рекламами, біг-бордами, рекламами по телебаченню, по радіо. Ми це з вами вже проходили, коли вже діти з шкільного віку повторюють ці слогани. Ці слогани звучать з ранку до ночі та входять під кірку, що це пов\’язаний з цією партією. А хто за цим стоїть? Які люди прийдуть потім до парламенту: олігархи або їх масажистки, або їх шофери, або їх охоронці, – взагалі виборці не знають. Подивіться, вибори в Росії наближаються, 4 грудня, вибори в Державну Думу. Що йде по російських телеканалах? Прямі теледебати. Виходять представники партій та захищають свою ідеологію, розповідають, що партія робитиме. Це те, чого Україна була позбавлена на минулих виборах, ми до суду подавали. Ми вигравали суд! І суд виносив ухвалу, що «Так! ПСПУ повинна отримати право участі в прямих політичних ток-шоу», а центральні телеканали «1+1», «Інтер», «5 канал» відповідали, маючи рішення суду, відповідали: «Даруйте. У нас цей час сплачений спонсором. А спонсор не хоче бачити ПСПУ. І усе народ України нас не бачив на виборах. А як можна розповісти людям про свої пропозиції, про свої програми, про свою боротьбу, якщо ти позбавлений найпотужнішого ресурсу – телевізійного ресурсу… У цьому законі взагалі виключена бюджетна підтримка виступу кандидата в депутати\”, – підсумувала Наталія Вітренко.
Також торкнулася проблема підняття прохідного бар\’єру та відміни можливості об\’єднання у блоки.
«Ми чітко формулювали свої претензії до закону. Наші пропозиції: вибори за партійними відкритими списками, ніякої грошової застави, ніякої зомбуючої реклами, тільки прямі теледебати та прохідний бар\’єр – кількість голосів, яких вистачає для того, щоб 1 представник партії пройшов до парламенту». Так бачить новий «Закон про вибори» партія ПСПУ у вустах Наталії Вітренко.
Відповідаючи на питання, пов\’язані з інтеграцією, Наталія Михайлівна відмічала, що ПСПУ бачить зв\’язок тільки з Росією, тільки з країнами Східного регіону.
Наталія Вітренко помітила, що нещодавно їй доводилося бути у Беларуссії,та вона схвалює дії соціальні, економічні та політичні дії Лукашенко, що ніякого страху серед населення немає: «Чомусь білоруси не ненавидять батьку. І соцопитування, які проходять у Беларуссії, не потрібно тільки мені розповідати, що там усі бояться – нічого подібного!… Вони говорять: «У нас же безкоштовна медицина! У нас ніхто не боїться захворіти онко… та ми ж знаємо що у вас в Україні. А ми свої біди переживемо!»
Гостя, відповідаючи на питання, пов\’язане з пенсійною реформою в Україні дала їй оцінку: «Ви знаєте, за цю пенсійну реформу треба судити, судити всіх: і розробників і депутатів, які за неї голосували. Це політика геноциду. Ось що таке геноцид? Це продумана політика по знищенню певної групи людей або усього народу. Ось ця політика на знищення. Чому? В Україні скорочується тривалість життя,… отже, сьогодні потрібно дати можливість людям і нормально заробляти, коли вони в працездатному віці, і як можна довше жити, коли вони вже відпрацювали на державу. Ця ж пенсійна реформа не вирішує ні першу, ні другу задачу\”.
Також обговорювалося питання реального прожиткового мінімуму та пов\’язаного з цим рівня заробітних плат, пенсії, стипендій і інших соцвиплат.
«Це катастрофа, то що відбувається в країні – це катастрофа! Коли Ганна Герман не приховує своїх переконань, що вона \”бендерівка\” та вона стала ідеологом в адміністрації президента Януковича. Я, чесно кажучи, не думала, що до такого нахабства дійде Ганна Герман та вся ця бендерівська когорта, яка стала ідеологію Донцова, ідеологію Коновальца та їх послідовників Бендери, Шухевича, Мірошника, а я підкреслю – це було агенти Абверу, це були кати українського народу… І коли вони стали цю ідеологію зводити в ранг офіційної, продовжуючи чорну справу, почату Ющенком», – так висловилася наша гостя на адресу гуманітарної політики України.
«Страта не може бути ліквідована»,- висловилася Наталія Витренко, вважаючи, що деякі вади неможливо перевиховати, та що деякі вчинки неможливо спокутувати. За економічні злочини вона пропонує своє бачення покарання, спершу – це повернення капіталу, вивезеного з України: «За економічні злочини треба карати економічно».
За словами кримського політолога, Голови Кримської республіканської організації ВМГО «Спілки молодих політологів України» зустріч з Наталією Витренко дозволила молодим політологам Криму почути думку прогресивних соціалістів про реформи, що проводяться в державі, зокрема про можливі зміни у виборчому законодавстві України.
«Вважаю, що засідання Кримської політичної студії з Наталією Витренко стало цікавим досвідом не лише для молодих, але і для маститих експертів в області суспільно-політичних питань автономії та України», – сказав Іван Мезюхо.

ДОВІДКА

– «Кримська політична студія» – проект Кримської республіканської організації ВМГО «Спілка молодих політологів України», в ході якого широкій громадськості пропонується взяти участь у відкритому діалозі з відомими кримськими політиками та громадськими діячами.

– Всеукраїнська молодіжна громадська організація «Спілка молодих політологів України» є неприбутковою, незалежною і позапартійною організацією, зареєстрованою Міністерством юстиції України 25.07.2007 (свідоцтво № 2726).СМПУ постійно здійснюються заходи, пов\’язані з політичною і політологічною освітою, соціальними технологіями, обміном досвідом у національному масштабі та інші проекти, спрямовані на формування політичної культури в Україні.

Прес-служба Кримської республіканської організації
ВМГО «Спілка молодих політологів України»