Деякі чернівецькі депутати ганебно провалили законопроект про суттєве збільшення пільг для мешканців високогірних населених пунктів

Деякі чернівецькі депутати ганебно провалили законопроект про суттєве збільшення пільг для мешканців високогірних населених пунктів6 червня у Верховній Раді серед інших розглядалося й питання про включення до порядку денного законопроекту від депутатів із “Батьківщини” Дмитра Шлемка та Юрія Ганущака “Про внесення змін до Закону України “Про статус високогірних населених пунктів в Україні” (Щодо збільшення державних гарантій в соціально-економічному розвитку).

— На жаль, законопроект набрав тільки 139 голосів, тому його знято з порядку денного на цій сесії, а шанси на те, що цей документ зможе розглянути нинішній склад Верховної Ради, з огляду на передвиборчу кампанію, також нульові, — заявляє народний депутат Геннадій Москаль. — Хоча законопроект дуже потрібний, особливо для гірських регіонів, яким є й Чернівецька область. Ним передбачалося суттєво збільшити пільги для мешканців високогірних населених пунктів. Наприклад, зростання державної підтримки в розвитку туризму й рекреації, відродження традиційних промислів, фінансування протизсувних і протипаводкових програм, пільги для випускників шкіл при вступі у виші. Серед іншого законопроект передбачав збільшення теперішньої 20-процентної надбавки до пенсій та всіх видів державної допомоги до 40% для мешканців населених пунктів, що розташовані на висоті 600 метрів і вище над рівнем моря.

Усі депутати, що мають відношення до гірських областей, були зобов’язані не тільки особисто проголосувати за цей документ, але й агітувати за нього якомога більше своїх колег. Тому коли я подивився результати поіменного голосування, це для мене був, м’яко кажучи, великий подив. Із депутатів, що мають відношення до Чернівецької області, «за» крім мене проголосували Арсеній Яценюк і представник Партії регіонів Іван Мирний. При цьому І.Мирний — не уродженець нашої області, просто тривалий час працював тут і знає специфіку регіону. Зате інші представники “ПР” Іван Попеску, Микола Романюк, Ян Табачник, а також представник “Батьківщини” Петро Гасюк (сам виходець із високогірного села в Путильському районі) цей законопроект не підтримали.
Я знаю, що мешканці гірських сіл, котрі слідкують за політичними процесами в країні, дуже чекали прийняття цього законопроекту, адже це одна з найбільш незахищених і незаможних верств населення України. Своїми діями (чи бездіяльністю) названі депутати позбавили цих людей надії хоч трохи покращити своє нелегке життя. І після цього вони ще можуть твердити, що відстоюють інтереси своїх земляків?..

Про це повідомляє прес-служба Геннадія Москаля

Повний текст законопроекту:

Проект

вноситься народними депутатами України
Шлемком Д.В. (посв. №210)

Ганущаком Ю.І.(посв. №225)

ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до Закону України
«Про статус гірських населених пунктів в Україні»

Щодо збільшення державних гарантій в соціально-економічному розвитку
_______________________________________________________
Верховна Рада України постановляє:

1.Внести до Закону України «Про статус гірських населених пунктів в Україні» (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1995, №9, ст.58 (Вводиться в дію Постановою ВР №57/95-ВР від 15.02.95, ВВР,1995, №9,ст.59 (Із змінами, внесеними згідно із Законами №1917 – 111 від13.07.2000, ВВР, 2000, №42, ст.350, №3101-111 від 07.03.2002, ВВР, 2002, №32, ст.226, №1926-1V від 29.06.2004, ВВР, 2004, №51, ст.551, №3108-1V від 17.11.2005, ВВР, 2006, №1, ст.18 такі зміни:

1) у статті 3:
– п. 2 вилучити;
– доповнити п.6 наступними положеннями: «встановлення пріоритетів розвитку гірських населених пунктів. Серед них:

а) розвиток і розбудова інфраструктури,перш за все, транспортної, дорожньої, комунікацій;
б) розвиток наукомістких, енергоощадних, високотехнологічних та екофільних виробництв, що вимагають екологічно чистого середовища;
в) розвиток традиційного гірського сільського господарства;
г) відродження та розвиток традиційних промислів і ремесел;
д) здійснення заходів із збереження, збалансованого використання і відтворення біологічного та ландшафтного різноманіття, забезпечення екологічної та природно-техногенної безпеки;
е) розвиток та екологічно збалансоване ведення рекреації й туризму.

– доповнити п. 7 наступними положеннями: «підтримку проектів, які здійснюються в гірських населених пунктах:

7.1) у сфері економічного розвитку
а) розроблення і виконання секторальних програм екологічно збалансованого розвитку сільського і лісового господарства;
б) розвитку і розбудови транспортних шляхів;
-2-
в) розвитку туризму та рекреації;

г) розвитку та впровадження альтернативної енергетики, в т.ч. в домогосподарствах;

д) підтримки екологічних та енергозберігаючих технологій, в т.ч. в домогосподарствах;
е) впровадження наукомістких, високотехнологічних виробництв;
є) створення кластерів та інших новітніх організаційних форм виробничо-господарської діяльності;
ж) діяльності науково-дослідних установ, що розміщені на гірських територіях;
з) відродження і розвитку традиційних промислів;
и) забезпечення невиснажливого використання природних ресурсів та / або їх відновлення.

7.2) у соціальній сфері та сфері розвитку інфраструктури
а) підтримки транспортної, інженерної, соціальної та комунальної інфраструктури, телекомунікаційних мереж;
б) підтримки діяльності державних закладів освіти, охорони здоровя, культури і науки;
в) розроблення і підтримки виконання програм збереження і відновлення культурної спадщини і місцевих звичаїв.

7.3) у сфері екологічної та природо-техногенної безпеки
а) проведення протипаводкових та протизсувних заходів;
б) впровадження програм захисту навколишнього середовища, збереження видового та ландшафтного різноманіття, проведення лісової сертифікації;
в) організації систем раннього оповіщення, планів евакуації і створення запасів, необхідних у випадку надзвичайних ситуацій;
г) запобігання транскордонному впливу забруднення;
д) підтримки заходів із формування екологічної мережі Українських Карпат та Кримських гір, як складових національної екологічної мережі.

– доповнити п.8 наступним положенням «встановлення для суб’єктів підприємницької діяльності, що розмістили в гірських населених пунктах об’єкти торгівлі товарами повсякденного вжитку чи надання побутових послуг, податку на прибуток в частині прибутку, отриманого за місцем розміщення об’єктів понижувального коефіцієнту 0,75 щодо ставок, визначених податковим законодавством.

2) у статті 6 п.2 «розмір державних пенсій, стипендій, всіх передбачених чинним законодавством видів державної матеріальної допомоги громадянам, які одержали статус особи, що працює, проживає або навчається на території населеного пункту, якому надано статус гірського, збільшується на 20
-3-
відсотків» доповнити словами «а у високогірних населених пунктах, що
розташовані на висоті 600 метрів і вище над рівнем моря та схилом крутизною 15 градусів і більше збільшити на 40 відсотків».

3) статтю 6 доповнити п.3 «пенсіонерам-громадянам України, які проживають в гірських населених пунктах, за рішенням відповідної обласної ради, Верховної Ради АРК можуть надаватися соціальні допомоги в розмірі, що не перевищує 50 відсотків до розміру соціальної пенсії за умови, що загальний трудовий стаж роботи на підприємстві, в установі, організації, розташованому на території гірського населеного пункту, становить не менше 15 років для чоловіків та 10 років для жінок.
Для громадян-інвалідів з дитинства чи тих, хто отримали інвалідність на виробництві, розташованому в гірському населеному пункті, вимоги щодо терміну трудового стажу, встановлені вище, не застосовуються.
Фінансування соціальної допомоги, передбаченої цією частиною, здійснюється за рахунок коштів відповідних обласних бюджетів, бюджету АРК, в т.ч. за рахунок коштів субвенції з державного бюджету на розвиток гірських територій.

4) статтю 6 доповнити п.4 «діти, батьки яких мають статус особи,яка проживає і працює на території населеного пункту, якому надано статус гірського, зараховуються поза конкурсом за особистим вибором спеціальності до державних і комунальних вищих та професійно-технічних навчальних закладів України для навчання за рахунок коштів державного і місцевого бюджетів з наданням місць у гуртожитках на час навчання та гарантованою виплатою за рахунок коштів державного бюджету стипендії в розмірі прожиткового мінімуму, встановленого законом для працездатних осіб. Забезпечені особи після закінчення навчання працевлаштовуються відповідно до договору, укладеного між відповідним органом виконавчої влади, керівником навчального закладу та випускником. Форму договору та порядок його укладення затверджує Кабінет Міністрів України.

11. Прикінцеві положення.
1. Кабінету Міністрів України при підготовці Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» врахувати положення цього Закону.

2. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.

Голова Верховної Ради
України В.Литвин

peredplata