Електричне здирництво, або Як новоселицькі РЕМівці людей «взувають»

Мабуть, далеко не кожен знає, що за опломбування побутового приладу обліку використаної електроенергії споживач мусить викласти зі своєї кишені приватній постачальній компанії у 120 (!) разів більше, ніж вартують матеріали для виконання цієї роботи. Саме з такою ситуацією зіштовхнувся нещодавно наш читач, мешканець села Рідківці Новоселицького району Микола Кашул.

— Років зо два тому довелося перенести електричний лічильник з приміщення будинку на фасад, аби представникам територіального РЕМу було зручно знімати його показники, — розповідає Микола Григорович. — Старий кабель до лічильника, який до того часу обліковував спожиту родиною електроенергію, залишився, і ось недавно сталося його замкнення. Оскільки несправність виникла до місця розташування приладу обліку, за встановленими нормами я мав ліквідувати її за власний рахунок. Отримав дозвіл на цю роботу та запевнення, що опісля приїде представник компанії та під’єднає енергопостачання. Та коли звернувся з цим питанням до Новоселицького РЕМу, був, м’яко кажучи, ошелешений: мене змусили заплатити 510 гривень!

Не отримавши ні від кого належної відповіді та роз’яснення з приводу розцінок у «конторі», спантеличений чоловік довго намагався самотужки розібратися, що означають мікроскопічні записи у рахунку-фактурі та, зрештою, прийшов до редакції…

Електричне здирництво, або  Як  новоселицькі РЕМівці людей «взувають»

Рахунок-фактуру ми вивчали замало не всі. «Плата за виклик представника для надання дозволу на роботу в колах обліку без трансформатора струму за адресою… Матеріали: дріт нержавіючий пломб. Ціна 100 кільк. 0,006 сума 0,6 пристрій для опломбування (поб.) ціна 1,5 кільк. 2 сума 3 сума без ПДВ 424,74 грн., ПДВ 84,91 грн., всього 509,65 грн.» Чому людині не пояснили, складаючи цю калькуляцію, за що саме вона має платити? А зобов’язані ж були. Для того, щоб все було зрозуміло, щоб переконати у чесності компанії та її відкритості до споживача.

Наш кореспондент звернулася до інженера Новоселицького району електромереж Ігора Георгійовича Бушили — саме від нього пішли оці, за словами Миколи Кашула, хитромудрі цифросплетіння.

— Це — рахунок на виклик нашого представника, — пояснює Ігор Бушила. — Ми включили до оплати проїзд, кілометраж і власне роботу. Калькуляція затверджена головним управлінням…

— З Миколою Кашулом укладено типовий договір про надання послуг, — доповнює інженера заступник керівника Новоселицького РЕМ Сергій Захарчук. — Усі послуги, не пов’язані з обслуговуванням лічильника та електроопори, компанія визначає як платні. Чоловікові видано стандартний рахунок-фактуру. Вартість послуги збільшена за рахунок значної відстані до його помешкання. Може, пан Кашул не зрозумів, то нехай звертається до сервісного центру, до начальника абонентної служби…

Справді, пан Микола таки не зрозумів. Нічого. Складаючи дороговартісну калькуляцію (розрахунок вартості послуг), йому не запропонували та не запитали про можливість привезти майстра-оператора по заміні лічильників додому та відвезти його назад власним транспортом, аби «платна послуга» гонорової компанії, що належить російському мільярдеру Бабакову, була трохи «таншою», як говорять на Буковині старші люди. Вочевидь, так тут спілкуються з усіма споживачами. Бо на запитання з цього приводу РЕМівці відповідають, що ніде не написано, що вони зобов’язані пропонувати споживачам самим довозити майстра до пункту надання послуги. Про людяність, земляцьку спорідненість тут навіть не йдеться. І нікому з новоселицьких енергетиків немає до того діла, що хтось може залишитися без необхідних ліків, ба навіть без харчів: ситий голодного не розуміє…

Микола Кашул таки звернувся до сервісного центру. Однак тільки ще більше обурився — лише за складання розрахунку вартості послуг у Новоселицькому РЕМі з нього взяли 163 гривні 22 копійки. Доїзд працівника розраховано як 1,42 грн. х 30 (кілометраж) = 42 грн. 60 коп. Це зрозуміти надто складно, бо, за наданими поясненнями, «транспорт» розписали та оцінили тут в 215 грн. 29 коп. А необхідні матеріали коштують всього… 3 грн. 60 коп. (!) Плюс 20% податку на додану вартість – і ось вам півтисячі. Беріть де хочете. Не маєте – позичте. Не маєте де позичити – живіть без електрики…

Ми довго заспокоювали обуреного рідківчанина. Не могли не погодитися з ним, що тепер, ймовірно, буковинці змушені будуть навчитися «викручуватися» з подібних ситуацій. Та знаходити фахівців, котрі надаватимуть професійні послуги «поза калькуляціями» за значно менші кошти. Однак це і є корупція, а її нам необхідно викорінювати. А ще варто би наділеним такими повноваженнями структурам ретельніше контролювати діяльність здирницьких компаній та перевіряти економічну обґрунтованість їхніх «затверджених та погоджених» платних послуг.

Тим часом кошти, які руками наших же земляків-буковинців, що працюють у структурі ПАТ ЕК «Чернівціобленерго», мільярдер Бабаков здирає з людей, йдуть на озброєння російсько-фашистських загарбників, котрі вбивають українських воїнів-захисників. Задумаймося над цим.
Наталія Брянська

peredplata