Чернівецька митниця ДФС: про подвійне громадянство, прогалини в законодавстві та українських псевдопатріотів – шанувальників дорогих автівок

Чернівецька митниця ДФС:  про подвійне громадянство, прогалини в законодавстві та  українських псевдопатріотів – шанувальників дорогих автівок  Останнім часом на Буковині набуло резонансу питання подвійного громадянства. При цьому, деякі ЗМІ та представники органів місцевого самоврядування здійснюють спроби вплутати митницю у вирішення питань, які знаходяться поза межами її компетенції.

Питання подвійного громадянства складне і, на нашу думку, потребує негайного вирішення. При цьому слід зазначити, що митні органи України здійснюють державну митну справу, а не займаються розв‘язанням колізій чи невідповідностей у міграційному законодавстві.
Мабуть не є секретом, що певна кількість громадян України (в тому числі жителів Чернівецькій області) набули громадянство інших держав, одночасно залишаючись громадянами України. Не вдаючись до дискусій з приводу моральних, етичних й політичних аспектів даного питання, зокрема щодо національної безпеки нашої країни, хотілося б зазначити, що деякі з цих громадян, використовуючи прогалини міграційного законодавства, порушують митне законодавство України.

Одночасне перебування осіб в громадянстві України та Республіки Румунії надає їм можливість маніпулювати статусами «громадянин-резидент» та «громадянин-нерезидент» з метою ухилення від сплати митних платежів при тимчасовому ввезенні ними транспортних засобів. Наразі можна без застереження стверджувати про сталий механізм ухилення такими особами від дотримання митних правил.

Відповідно до статті 380 Митного кодексу України тимчасове ввезення громадянами-резидентами транспортних засобів дозволяється на строк до одного року під письмове зобов’язання про їх зворотне вивезення за умови письмового декларування в порядку, передбаченому законодавством України для громадян, після сплати всіх митних платежів, які відповідно до закону підлягають сплаті при імпорті таких транспортних засобів.
В свою чергу, цією ж статтею Кодексу передбачено ввезення громадянами-нерезидентами таких транспортних засобів на строк до одного року за умови їх реєстрації в уповноважених органах іноземних держав та без сплати будь-яких митних платежів.

Статтею 4 Митного кодексу України визначено, що нерезиденти – це фізичні особи: іноземці та особи без громадянства, громадяни України, які мають постійне місце проживання за межами України, у тому числі ті, які тимчасово перебувають на території України; резиденти – це фізичні особи: громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які мають постійне місце проживання в Україні, у тому числі ті, які тимчасово перебувають за кордоном.
Разом з тим, відповідно до принципу єдиного громадянства, визначеного статтею 2 Закону України «Про громадянство України», у випадку, якщо громадянин України набув громадянство (підданство) іншої держави або держав, то у правових відносинах з Україною він визнається лише громадянином України.
Наявність у громадянина України паспорта громадянина Румунії не надає йому статусу «нерезидента» та не звільняє його від сплати всіх митних платежів, які відповідно до закону підлягають сплаті при тимчасовому ввезенні транспортного засобу, який зареєстрований в уповноважених органах іноземних держав, для особистого користування на митну територію України.

Чернівецькою митницею ДФС вже запроваджено декілька справ про порушення митних правил за ознаками правопорушень, передбачених статтею 485 Митного кодексу України (неправомірне звільнення від сплати митних платежів). Підставою для складання протоколів у вказаних справах стала, у тому числі, й інформація, отримана від правоохоронних органів (отримана в рамках взаємодії відповідно до статті 558 митного кодексу України) щодо наявності у громадян України паспортів громадянина іноземної держави та можливого протиправного їх використання.

Як засвідчують останні події в регіоні, неоднозначну реакцію буковинської громади на факти виявлення подвійного громадянства (з прикрістю констатуємо, що серед «іноземців» чимало представників місцевої влади та політичних партій) використовують у власних інтересах нечисті на руку так звані громадські активісти. Їх недалекоглядність та неспроможність прорахувати наслідки політичних амбіцій лише ускладнюють й без того непросту ситуацію в країні.

Разом з тим Чернівецька митниця ДФС у своїй діяльності керується виключно інтересами народу України та Української держави. Завдання та функції митниці визначено митним кодексом України. Митниця в жодному разі не підтримує будь-які інсинуації, що направлені на дискредитацію України, й стоїть на сторожі економічних інтересів держави.

Тому радимо усім громадянам України дотримуватися законодавства своєї держави, не піддаватися впливу лжепатріотам та «політиканам», що лобіюють власні інтереси та мають з того неабиякі вигоди.

peredplata