Основне і найголовніше завдання КП «Чернівціводоканал» – подавати чисту воду в оселі чернівчан. Та водозабір, очищення, доставка води в оселі та потім очищення того, що виходить з цих осель – процес енергозатратний та багатокомпонентний.
Потреба додаткового фінансування зростає через щорічне підвищення вартості реагентів (через високу мутність води в річках Прут та Дністер збільшене використання реагентів у 2019 році), суттєво зросла вартість електроенергії, зростають соціальні стандарти – підвищення прожиткового мінімуму, зростання мінімальної заробітної плати, збільшення галузевих коефіцієнтів, також тривала процедура перегляду тарифів НКРЕКП призводить до значних касових розривів протягом року.
Це не може не позначитись на купівельній спроможності підприємства. Останніми роками економісти констатують значні збитки, які, на жаль, збільшуються: у 2016 році – 13,8 млн грн, у 2017 – 32,54 млн грн, у 2018 – 54,5 млн. грн. Підприємству допомагають, як можуть: у минулому році КП «Чернівціводоканал» отримало «безоплатно отримані» основні засоби на понад 13,0 млн.грн. Та все одно, збитки будуть збільшуватися доти, доки збільшується вартість основних витратних матеріалів. Цьогоріч чистий збиток підприємства за 9 міс.2019 року складає 61,22 млн.грн. – інформує КП «Чернівціводоканал».
Разом з тим на підприємстві спостерігається позитивна тенденція щодо збільшення реалізації та пошуку неоформлених абонентів.
Зменшення реалізації за 9 місяців 2019 року у порівняні з аналогічним періодом 2018 року пов’язане зі значними нарахуваннями по середньому показнику (у разі, якщо абонент не надав показників лічильника). Це робилося у зв’язку з тим, що значна частина показників лічильників не передавалася протягом досить тривалого часу. Також маємо недосконале програмне забезпечення, яке спричинило значно завищені результати середнього нарахування.
В 2019 році найбільша кількість абонентів за останні роки здійснила повірку квартирних вузлів обліку, що дало змогу отримати фактичні-реальні показники лічильників. На основі цих даних зроблено велику кількість перерахунків в сторону зменшення нарахованих обсягів.
Також, беручи до уваги вищезазначене, в 2019 році збільшився рівень оплати за фактично спожиті послуги (2018 – 67,4%, 9 міс. 2019 – 87,9), що сповільнило темпи зростання дебіторської заборгованості.
Технічними службами підприємства здійснюються всі можливі заходи для мінімізації часу та підвищення якості ремонтних робіт на мережах водопостачання та водовідведення. Так, протягом 2018 року було отримано 7 100 заявок щодо витоків та аварійних ситуацій на об’єктах підприємства, а за 9 місяців 2019 року – 4 874 заявки. Таке зменшення пов’язано з тим, що (чернівчани не дадуть збрехати) на деяких ділянках водопроводу прориви відбувались чи не щодня, і труби були латані подекуди кожні 50-70 сантиметрів. Але після заміни найбільш проблемних ділянок (вул. Шевченка, вул. Зарожанська, вул. Золочівська) вода почалась подаватись безперебійно. Мешканці у вказаних районах зітхнули з полегшенням.