Діти в умовах війни зберігають здатність нормально засвоювати шкільний матеріал – соціальний психолог

Діти в умовах війни зберігають здатність нормально засвоювати шкільний матеріал - соціальний психологПочаток навчального року в умовах воєнних дій на Донбасі для цієї частини школярів не стане великою катастрофою і особливо не вплине на здатність тутешніх учнів опановувати новий навчальний матеріал. Попри наявність певних психологічних шоків, травматичний синдром у дітей не критичний і проходить значно швидше, ніж у дорослих. Про це у коментарі УНН зазначив соціальний психолог Олег Покальчук.

За словами О. Покальчука, травматичні наслідки дітей-очевидців АТО не є критичними, оскільки вони витриваліші і оговтуються значно швидше за дорослих.

\”Діти сприймають те чи інше середовище через призму гри. Навіть якщо вони бачать якісь травматичні епізоди з життя довкола, це, звичайно, їх шокує та зворушує, але швидкість відновлення у них значно більше, ніж у дорослих\”, – пояснив психолог.

Він зауважив, що діти більш яскраво і сильніше реагують на якісь драматичні події, але при цьому вони значно швидше оговтуються, ніж дорослі.

\”Не потрібно проектувати можливості психічної реабілітації доросли на можливості дітей. Останні значно витриваліші. Тому травматичні наслідки навіть від побачених бойових дій не є критичні, адже вони мають тенденцію до відкату, до самовідновлення\”, – зазначив експерт.

Водночас О. Покальчук зауважив, що кожен випадок дитини, яка власними очима побачила бомбардування і кровопролиття, є індивідуальним.

\”Стресові обставини, які діти переживають під час АТО, дуже різняться за сценаріями, тому узагальнення тут є непрофесійними. Все залежить від конкретного травматичного досвіду. Якщо це були рідні (втрата рідни- ред.) – це одна історія, якщо дитина це бачила у когось іншого – то вже інша історія\”, – розповів психолог.

Він додав, що переляк дітям передається завжди лише через дорослих і через їх реакції на події.

\”Дивлячись на дорослих, дитина гіперболізує ці реакції\”, – уточнив експерт.

Соціальний психолог також запевнив, що різні зміни у плані і структурі навчального процесу (зокрема можливе запровадження 6-денної форми навчання чи 2-місячних зимових канікул) також особливо не впливають на здатність дітей засвоювати шкільну програму.

\”У дітей у сучасному світі і так не висока здатність опановувати якийсь навчальний матеріал, бо вони не бачать у цьому жодного сенсу. Адже вони бачать поблизу себе масу людей, які не опановували навчальний матеріал, а живуть значно краще за тих, хто не вчився\”, – зазначив О. Покальчук.

Експерт також додав, що для доросли, зокрема батьків, \”факт відправки дітей до школи є елементом психічної стабільності і маркером того, що у цього життя є якісь нормальні ознаки\”.

Джерело: УНН

peredplata