Національна служба здоров’я розробила рекомендації щодо того, як звернутися в разі вимог купувати ліки або оплачувати послуги в медичних закладах, які мають угоди з НСЗУ.
Відповідні рекомендації НСЗУ було опубліковано на офіційній сторінці організації у Facebook.
У повідомленні зазначено, що якщо пацієнту вимагають купувати ліки, які присутні в Національному переліку основних лікарських засобів, або оплачувати послуги, які покриваються Програмою медичних гарантій, це вважається порушенням.
У такому разі пацієнт може подати скаргу до НСЗУ. Якщо звернення подається від імені пацієнта уповноваженою особою, необхідно надати документ, що підтверджує повноваження представника, як-от довіреність фізичної або юридичної особи, свідоцтво про народження дитини або рішення про опіку. Довіреність фізичної особи має бути засвідчена нотаріально.
Під час подання скарги слід вказати прізвище, ім’я та по батькові пацієнта, дату народження та дату події, до якої відноситься скарга. Назви медичного закладу мають бути вказані коректно, і, за можливості, можна додати його код ЄДРПОУ (можна знайти в Інтернеті).
У зверненні також потрібно вказати посаду, прізвище, ім’я та по батькові особи, яка вимагала оплату за медичні послуги, ліки чи інші матеріали, і детально описати ситуацію. Якщо можливо, варто вказати суму, яку пацієнту довелося витратити або яку з нього вимагали, і докласти копії чеків на придбані власним коштом ліки чи медичні послуги. Необхідно також вказати свої контактні дані, такі як номер телефону та електронну адресу.
З питань, пов’язаних із поданням скарги, можна звернутися до контакт-центру НСЗУ за телефоном 16-77.
НСЗУ наголошує, що для найбільшої ефективності скарги важливо надати якомога більше фактів і доказів вимагання грошових коштів, як-от чеки, фотографії або відеоматеріали, а також імена медичних працівників, які вимагали гроші. Усе це допоможе встановити факт порушення.