«У продуктовому магазині, що розташований по вулиці Головній біля готелю «Буковина» в Чернівцях (ТОВ «Гастроном 148 – Н. Б.), покупцям не видають касових чеків, тому у випадку придбання недоброякісного товару що, на жаль, у нинішній час зустрічається нерідко, ми нічим і ніяк не зможемо довести, що придбали його саме там, — крик душі Валентини Пилипівни Цимбал та Олени Василівни Василинчук з вулиці Чапаєва. — Навіть на вимогу покупців у цьому магазині не видають товарних чеків. Нещодавно, наприклад, почувши прохання про чек як підтвердження покупки у м’ясному відділі, продавець неабияк здивувалася та відповіла, що ніхто у них не вимагає чеків, бо продукція у магазині завжди свіжа. І взагалі, мовляв, магазин приватний (?!), тому про які чеки можна говорити? На вимогу зателефонувати власникові жінка за прилавком сказала, що не знає телефонного номера… Саме тому така «торгівля» викликає сумнів – що, коли подібним чином реалізується якийсь «лівий» товар? Де гарантія, що він не зашкодить здоров’ю покупців? Допоможіть розібратися, хто правий: покупці, котрі вимагають чеків, чи все-таки продавці і власники (співвласники) цього гастроному?»
Зоя Іванівна Штогрин, юрист управління із захисту прав споживачів у Чернівецькій області:
— Відповідно до вимог чинного законодавства, суб’єкт господарювання зобов’язаний видати чек, навіть за відсутності касового апарата. У такому випадку має бути чекова книжка, де продавець має від руки записати, який саме товар придбано, вказати дату придбання (число, місяць, рік), сплачену покупцем суму грошей та розписатися, не забувши зазначити, хто є власником торговельного закладу, приватним підприємцем.
У випадку відмови покупець має право зробити запис про це у книзі скарг і пропозицій. Книга має бути пронумерована, прошнурована, засвідчена печаткою та бути у доступному для покупця-споживача місці. Споживач не повинен просити представників су-б’єкта господарювання надати книгу ні для запису скарги, ані для запису, наприклад, подяки за надані послуги, а мати можливість узяти її самому. А у подібних до зазначеного випадках, відповідно до закону «Про захист прав споживачів», слід звертатися до управління для реагування на вказані порушення.
Від редакції. Сподіваємося, що надалі працівники ТОВ «Гастроном 148» дотримуватимуться законодавчо встановлених правил, не допускатимуть порушень та поважатимуть своїх покупців, видаючи їм разом з покупкою касові (товарні) чеки.
Наталія БРЯНСЬКА