Про порядок виплати коштів вкладникам проблемних банків
З початку 2014 року за станом на 01.09.2014 виконавчою дирекцією Фонду гарантування вкладів фізичних осіб (далі – Фонд) призначено тимчасову адміністрацію у 1 банку та розпочато процедуру ліквідації 3 банків, відокремлені підрозділи яких розташовані на території Чернівецької області. Зокрема:
– запроваджено тимчасову адміністрацію:
з 22.08.2014 до 22.11.2014 – в ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО “ТЕРРА БАНК”.
Протягом дії тимчасової адміністрації вкладники ПАТ “ТЕРРА БАНК” мають право отримати свої кошти за договорами банківського вкладу (депозиту), строк дії яких закінчився, та за договорами банківського рахунку (поточні та карткові рахунки). Виплати за зазначеними договорами здійснюються в розмірі вкладу, включаючи відсотки, нараховані на день прийняття Національним банком України рішення про віднесення банку до категорії неплатоспроможних та початку процедури виведення Фондом банку з ринку, але не більше 200 тисяч гривень.
Про час та порядок виплат вкладникам ПАТ “ТЕРРА БАНК” буде повідомлено додатково на офіційному сайті Фонду – www.fg.gov.ua , на сайті ПАТ «ТЕРРА БАНК» – www.terrabank.ua та у відділеннях банку.
Виплати гарантованої суми відшкодування здійснюватимуться відповідно до Загального реєстру вкладників, які мають право на відшкодування коштів за вкладами за рахунок Фонду.
Для отримання гарантованої суми відшкодування вкладникам необхідно звернутись до банків-агентів та пред’явити паспорт і документ про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер). Відшкодування також виплачуватимуться іншим особам на підставі нотаріально посвідченої довіреності. Для отримання коштів на підставі свідоцтва про право на спадщину спадкоємцям спочатку необхідно звернутися до банку, який перебуває в стадії ліквідації.
Виплати відшкодувань вкладникам здійснюватимуться в розмірі вкладу, включаючи відсотки, нараховані на день прийняття рішення Національним банком України про віднесення банку до категорії неплатоспроможних та початку процедури виведення Фондом банку з ринку, але не більше 200 тисяч гривень.
Зобов\’язання з виплати відсотків за вкладами, нарахованих під час здійснення тимчасової адміністрації, задовольняються за рахунок коштів, одержаних в результаті ліквідації та реалізації майна банку, в порядку черговості (4 черга) відповідно до заявлених кредиторських вимог.
Відшкодування вкладникам банку, які з будь-яких причин не звернуться до банків-агентів Фонду протягом тридцяти робочих днів з дня отримання банком-агентом коштів Фонду, здійснюватимуться за результатами розгляду їх індивідуальних письмових звернень до Фонду до дня внесення запису про ліквідацію банку як юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб.
– розпочато процедуру ліквідації:
з 21.05.2014 – ПУБЛІЧНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА “РЕАЛ БАНК”;
з 11.06.2014 – Публічного акціонерного товариства “БРОКБІЗНЕСБАНК”;
з 16.06.2014 – ПУБЛІЧНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА “БАНК ФОРУМ”;
Виплата коштів вкладникам зазначених банків в подальшому здійснюватиметься за результатами розгляду їх індивідуальних письмових звернень до Фонду.
Для отримання гарантованої суми необхідно надіслати до Фонду:
– особисту заяву вкладника;
– копію паспортного документу (сторінки, що містять прізвище, ім’я, по батькові, інформацію про серію, номер, ким виданий, дату видачі, місце проживання або місце перебування);
– копію документа про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер).
Якщо відшкодування виплачується іншим особам за довіреністю, спадщиною тощо, до Фонду повинні бути надіслані також завірені в нотаріальному порядку копії зазначених документів.
Після отримання Фондом вищезазначених документів вкладнику або іншій особі (представнику, спадкоємцю тощо) буде зроблено переказ коштів і надіслано відповідне повідомлення.
Для отримання коштів вкладнику або іншій особі (представнику, спадкоємцю тощо) необхідно буде звернутись до вказаного у повідомленні банку-агента з паспортом та документом про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер).
Адреса Фонду: бульвар Т.Шевченка, 33-Б, м. Київ, 01032.
Вкладники, вклади яких перевищують 200 тисяч гривень, та інші кредитори банку мають право подати кредиторські вимоги на ім’я уповноваженої особи Фонду на ліквідацію банку. Задоволення вимог кредиторів здійснюватимуться за рахунок коштів, одержаних в результаті ліквідації та реалізації майна банку, в черговості, що передбачена частиною першою статті 52 Закону України від 23 лютого 2012 року N 4452-VI “Про систему гарантування вкладів фізичних осіб”.
Реєстр акцептованих вимог кредиторів ПАТ “РЕАЛ БАНК” затверджено виконавчою дирекцією Фонду 21 серпня 2014 року. Кредитори можуть звернутись за отриманням довідки щодо акцептування їх кредиторських вимог за адресою: пр-т Леніна, 60, м. Харків, 61072. Довідкова інформація за номером інформаційного центру ПАТ “РЕАЛ БАНК”: 0 800-214-014.
Довідкову інформацію із викладених питань можна отримати за номерами: 0-800-308-108 – “гаряча лінія” Фонду, 0372-58-41-37, 58-41-38 – “лінія довіри” Управління Національного банку України в Чернівецькій області.
Прес-служба управління Національного банку України в Чернівецькій області
лота Роксолана
press@cv.bank.gov.ua
58-41-70