Не по кишені. Полюбімо тролейбус!

Нещодавно Чернівецька влада всупереч опору Громадської ради збільшила вартість проїзду у міських маршрутках та тролейбусах. Як ми вже повідомляли, проїзд у тролейбусі нині коштує 1,25 грн, а у маршрутках – 2,50 грн. Керівництво комунального електротранспорту допустило здорожчання на 25 копійок , а приватні перевізники – на 75 копійок, і чернівецькі маршрутки стали найдорожчими з усіх обласних центрів Західної України.

Саме тому більшість пасажирів, котрі користувались раніше послугами автобусників, поспішно пересіли або пересідають у тролейбуси. Маршрутки ж курсують напівпорожніми, і їздять ними лишень ті пасажири, котрі не можуть дістатися до місця призначення ніяким іншим транспортом. Характерним є і те, що значно збільшилася кількість чернівчан, котрі дістаються пункту призначення пішки.

– Поки тепло, не буду їздити, а коли задощить, випаде сніг та похолоднішає – їздитиму не маршруткою, як раніше, а тролейбусом, – каже Вікторія Гуцуляк, працівниця магазину. І здоров’я краще буде, і гроші зекономлю.

– Маршруткою користувався щодня, бо по кілька разів треба було діставатися різних районів міста, а зараз їжджу тролейбусом: 1, 25 грн. це не 2, 50 грн., – кур’єр Вадим показує ще й зручне взуття – мовляв, пішки залюбки теж пройдуся. Зарплата ж не така велика, аби набивати кишені жадібних до наживи перевізників.

Як видно, людський розум та прибутки пересічних громадян розставляють все на свої місця. Захланності наших перевізників варто таки оголосити бій. Нехай тепер водії продовжують палити у порожніх салонах, горланити на пасажирів, витягувати із салонів інвалідів чи пенсіонерів, котрі просяться проїхатись одну- дві зупинки…

Тролейбуси нині – переповнені. За словами начальника тролейбусного управління Івана Іванічека, влітку вулицями курсує 52 тролейбуси, а з першого вересня кількість рухомого складу збільшиться на 23 одиниці.

Переваги електротранспорту (не лише у ціновому еквіваленті) мають стати зрозумілими насамперед нинішнім керманичам Буковини, які так ратували за «жорстку» необхідність здорожчання насамперед приватних маршруток. Адже Чернівці, на жаль, останніми роками не відзначаються й надто чистою екологією, в зв’язку з чим хворіє населення. Повітря забруднюють автобуси, які почасти дублюють курс тролейбусів.
Влада мусить дбати про хоча б поступове збільшення рухомого складу електротранспорту. А ще – перейнятись якістю та безпечністю міських тротуарів, пішохідних переходів, спорудженням пішохідних мостів, облаштуванням велосипедних доріжок – адже робиться це у цивілізованих країнах. Саме тоді покращиться й здоров’я мешканців міста, що пов’язано також з забрудненням повітря. Нам потрібен безпечний транспорт. Тож альтернативи міському тролейбусу на вулицях Чернівців наразі немає.

Наталія Брянська

peredplata