Водіїв будуть ловити на \”маячок\”

Зміни в правилах дорожнього руху дозволяють водіям не віддавати права інспектору. Але життя від цього їх не стане простіше

Правила дорожнього руху в Україні в черговий раз отримали зміни – набула чинності нова редакція ПРАВИЛ дорожнього руху, що включає поправки Кабміну. \”Коментарі\” спробували розібратися з нововведеннями і виділити головні.

Основні зміни торкнулися фактів спілкування з працівниками ДАІ: тепер водій зобов\’язаний пред\’явити свої документи, а не передати їх інспектору як було раніше. Норма вже претендує на статус найбільш конфліктною, адже ніхто не застрахований від повільності даішника, який їх буде вивчати. Сюди можна додати і погане освітлення, погоду, гостроту зору – водієві все це час доведеться тримати документи або погодитися передати їх у руки.

\”Конфлікти з пред\’явленням документів, замість їх передачі, я не розумію, звідки вони беруться. Адже мова йде про те, що даішник буде складати протокол, а наслідки його складання мало змінюються, тому тримати вам документи в руках все це час або передати в руки інспектору – це особистий вибір\”, – говорить адвокат по автомобільних справах Вадим Володарський.

Що ж стосується документів, то тепер перелік обов\’язкових паперів\” скорочений: ліквідовані дорожні листи і документи на вантаж, не став обов\’язковим талон попереджень, який видається разом з правами. Для управління не своїм транспортним засобом (ТЗ) більше не потрібно довіреності, тепер достатньо наявності технічного паспорта ТЗ, страховки ОСАЦВ і прав відповідної категорії. Правда залишається питанням, чи не з’явиться у даішника підозра, що машина в угоні і скільки часу займе її \”пробиття по базі\”. До речі, категорій прав тепер стало сім, тоді як раніше було п\’ять.

Прописані правила оформлення ДТП за \”автоцивілкою\”: тепер водії можуть самі розібратися на місці за допомогою \”європротоколу без ДАІ і штрафів в 340-425 грн або позбавлення прав до року. Правда, саму схему поки не \”обкатали\” страховики, які радять автомобілістам \”працювати\” через ДАІ.

Відповідно до нової редакції, водій повинен зменшити швидкість руху до 40 км/год біля нерухомого транспортного засобу на узбіччі з увімкненим проблисковим маячком синього кольору. А в разі зупинки інспектором водій зобов\’язаний включити \”аварійки\”.

\”Згідно з наказом МВС, при несенні постової служби на трасі, працівників ДАІ зобов\’язали включати проблискові маячки. Уявіть ситуацію, коли на трасі зі швидкістю руху 130 км/год, водій, побачивши \”мигалку\” повинен з максимальної швидкості сповільниться до 40 км/год, а це істотне зниження швидкості, для наступного слідом автомобіля, не виключена можливість ДТП. Разом з тим, у постанові чітко не прописано, який це має бути автомобіль, фактично там може стояти і інкасаторська машина, яка теж має сині проблискові маячки. І що тепер робити, теж сповільняться?\”, – сказав \”Коментарям\” голова громадського проекту \”Дорожній контроль\” Ростислав Шапошников.

Скасувавши обов\’язковий техогляд, інспекторам залишили право проводити перевірку технічного стану транспортного засобу за допомогою спеціальних пристосувань на дорозі. Правда зміни торкнулися тільки пасажирського і комерційного транспорту, перевіряти легкові авто даішники не можуть.

Нові ПДР підвищують віковий ценз для управління транспортом, призначеним для перевезення пасажирів, тепер це право можна отримати не раніше 21 року. Нагадаємо, раніше до управління маршрутками і автобусами допускалися 19-літні водії, а на тролейбуси і трамваї з 18 років.

Справжнім кошмаром стануть нові ПДР для скутеристів, відтепер для управління мопедом потрібні права категорії А1 і обов\’язковий мотошлем, тоді як раніше він був обов\’язковий тільки мотоциклістам. Швидкість руху скутера обмежена 60 км/год. Зміни чітко визначено поняття \”мопед\” (ТЗ з об\’ємом двигуна до 50 куб. см) і попутно записали туди скутери з електродвигунами (до 4 кВт). Вже зараз можна говорити, що \”в сідлі\” залишаться найвідданіші скутеристи – отримати права категорії А1 обійдеться в 1500 грн. Для порівняння середня вартість скутера дорівнює 2500-3000 грн.

Додали нові правила і обов\’язки велосипедистам, відтепер їм не можна їздити, не тримаючись за кермо, знімати ноги з педалей, перевозити пасажирів, за винятком дітей до 7 років. Велосипедистам заборонено їздити по тротуарах і пішохідних доріжках. До місця напрошується питання, де можна їздити на велосипеді у великих містах, якщо велосипедними доріжками влади не забезпечують, а дорогами проїхати неможливо.

Фактично правила дорожнього руху намагаються привести в цивілізований європейський вигляд, можливо, за це варто дякувати майбутнє Євро-2012. Експерти сходяться в одному, нічого революційного в новій редакції ПДР ні, це всього лише приведення їх у відповідність з нормами нового законодавства щодо скасування техоглядів, обов\’язковій \”автоцивілкою\”, скасування довіреності та талон попереджень.

peredplata