ВІДБУВАЄТЬСЯ РЕФОРМУВАННЯ ОРГАНІВ ЮСТИЦІЇ В УКРАЇНІ

Міністерство юстиції України розпочало масштабну оптимізацію своєї структури. Започатковано старт реформ постановою Кабінету Міністрів України від 21.01.2015 № 17 «Питання оптимізації діяльності центральних органів виконавчої влади системи юстиції» було ліквідовано Державну виконавчу та Державну реєстраційну служби. Згідно наказу Міністерства юстиції України від 30.01.2015 № 115/5 «Деякі питання діяльності територіальних органів Міністерства юстиції України» змінено назву «головних управлінь юстиції» на «головні територіальні управління юстиції».
Нині головними проблемами системи органів юстиції, які спонукають до реформ, є відсутність належної мотивації у співробітників, висока забюрократизованість, побутова корупція на місцях, неефективна організаційна структура управлінь юстиції, а також надлишкова кількість управлінського апарату.
Прибирання дублюючих функції, скорочення працівників центрального апарату та територіальних органів юстиції вивільнить фінансовий ресурс в розмірі 60 мільйонів гривень, який буде направлено на збільшення заробітних плат співробітників, які працюють в органах юстиції.
Після ліквідації Державної виконавчої та Державної реєстраційної служби України начальники обласних управлінь юстиції матимуть двох нових заступників, які відповідатимуть за напрямки виконавчої та реєстраційної служби.
Міністерсвом юстиції України 10.02.2015 оголошено конкурс на заміщення сорока семи вакантних керівних посад в головних територіальних управліннях юстиції, зокрема на Буковині оголошено конкурс на заміщення наступних посад:
– заступника начальника Головного територіального управління юстиції у Чернівецькій області з питань державної виконавчої служби – начальника управління державної виконавчої служби;
– заступника начальника Головного територіального управління юстиції у Чернівецькій області з питань державної реєстрації – начальника управління державної реєстрації.
Міністерство юстиції України максимально спростило вимоги до кандидатів на заміщення керівних вакантних посад: це повна вища юридична освіта та п’ять років стажу в галузі права. Ознайомитися з вимогами до учасників конкурсу та переліком документів, які необхідно подати до Міністерства юстиції України та іншими організаційними питаннями можна на веб-сайті Міністерства юстиції України за адресою: http://www.minjust.gov.ua/section/288.
Переведення співробітників органів юстиції до нової структури відбуватиметься за окремим порядком оцінювання діяльності, який розроблено фахівцями Міністерства юстиції України разом із міжнародними експертами та світовими HR-компаніями.
На першому етапі це було здійснено на рівні областей. Була надана оцінка всім керівникам головних управлінь юстиції, їх заступникам, керівникам державних виконавчих служб, реєстраційних служб. У всіх була можливість перейти в нову структуру, а також можливість отримати підвищення. Але за однієї умови. Якщо посадовці були ефективними в тих складних умовах, які існували в минулому році. Якщо вони не займалися бюрократією, побутовою корупцією, та надавали відповідні сервіси громадянам належним чином. За наслідками тестів та співбесід із 85 керівників органів юстиції областей вищої ланки – 47 вимушені будуть покинути свої посади, заявила на брифінгу 10.02.2015 перший заступник міністра юстиції України Наталія Севостьянова.
Питаннями нової кадрової політики опікується Кадрова комісія, яку очолює заступник міністра юстиції України Гія Гецадзе. Окрім того, при Міністерстві юстиції України буде створений Моніторинговий центр. До роботи в цій структурі долучаться фахівці програми USAID та британської аудиторсько-консалтингової компанії Ernst&Young, представники громадських антикорупційних організацій. Протягом реорганізації, яка триватиме близько 4-5 місяців, Центр надаватиме оцінку якості надання послуг органами юстиції через прозору систему – опитування громадян. При виході з органів юстиції працюватимуть мобільні групи, які будуть оцінювати якість роботи відповідних територіальних органів юстиції. Ця оцінка буде врахована при оцінюванні роботи органів юстиції.
Крім того, запроваджується інститут винагороди для державних реєстраторів та поновлення цього інституту для державних виконавців.
При цьому, в сфері реєстрації прав будуть запроваджені збільшення оплати і диференційованої винагороди реєстраторам, які надають якісні послуги та приносять більше коштів до держбюджету. Іншим напрямом реформування цієї сфери протягом 2015 року стане передача частини функцій реєстраційної служби місцевим органам влади.
Хочу всіх фахівців органів юстиції Буковини попередити: якщо на місцях – в головному територіальному управлінні юстиції, в районних управліннях юстиції – матимуть місце факти корупції чи факти вимагання хабарів, бюрократії та тяганини, то це свідчить про те, що на рівні області, району керівник того чи іншого підрозділу, де цей факт було виявлено, погано працює. І цьому керівнику і тій особі, яка вдається до побутової корупції, не буде місця в новій системі органів юстиції. Це спільна відповідальність як керівників, так і його підлеглих. Системні прояви корупції в конкретних управліннях юстиції, їх структурних підрозділах матимуть наслідком повну зміну їх керівного і рядового складу.
Оптимізація структури органів юстиції Буковини має стати соціальним ліфтом для чесних та фахових співробітників – іншого не може бути.

В’ячеслав Хохуляк,
начальник Головного управління юстиції у Чернівецькій області

peredplata