«У магазині на Полєтаєва принижують покупців!»

Народна трибуна

Крик душі
«Нещодавно у продуктовому магазині, розміщеному в недобудованому колишньому приміщенні будинку побуту по вул. Полєтаєва («Супер-економ») зазнала такого приниження гідності, якого не мала впродовж всього життя, – крик душі мешканки Чернівців, інваліда, 61-літньої пенсіонерки Валентини Василівни Маковейчук. – Купуючи в магазині продукти, я мимоволі звернула увагу на шум, лайку та чиїсь прокльони. З`ясувалося, що це обурювалася літня жінка, бабуся неповнолітнього хлопчика, якого обшукали (і це за наявності камер відеоспостереження!) працівники магазину, але нічого не знайшли. Цілком розуміючи реакцію тієї жінки на вчинені дії, я сказала, що також би образилася, якби така ситуація трапилася з моїми дітьми чи онуками…

Тоді один з працівників мені сказав, що за те, що підтримую цей інцидент, зараз обшукають і мене. Це був молодий адміністратор, прізвища якого не знаю, оскільки він не мав бейджика. Я була ошелешена таким зухвальством, адже всі зроблені покупки тримала в руках. До того ж, у приміщенні магазину є встановлені відеокамери: невже працівники торговельного закладу не відстежують ситуацію у залі? Але сказала, що лише за присутності поліції дозволю себе обшукати. Працівники (до речі, сама лише молодь) сміялися з мене, казали, щоб я сама викликала правоохоронців. До того ж, за усім оцим «цирком» спостерігали чи не всі покупці, а серед них могли бути й мої знайомі. Трохи отямившись, я попросила Книгу скарг і пропозицій, але мені у вічі знову нахабно й цинічно сміялися, бо насправді навіть у Кутку споживача не тільки Книги, а жодного іншого інформаційного документа не було. Адміністратор же попередив, що Книгу скарг не надасть та що нічого і ніде я не доб`юся… Ситуація у магазині трапилася 19 лютого, якраз у день дворіччя Революції гідності. Було дуже прикро… До кого звертатися, де шукати правди і захисту?»

Писк влади

Як пояснюють в інспекції з питань захисту прав споживачів (вул. Ватутіна, 6) у Чернівецькій області, фахівці перевіряють всі підприємства торгівлі на предмет дотримання вимог законодавства щодо захисту прав споживачів і дотримання правил торгівлі. Дії, що стосуються охорони підприємств торгівлі, ними не перевіряються. Однак у будь-якому випадку охорона не має права обшукувати споживача. Зі слів читачки «Часу», охоронці магазину поводилися непрофесійно. Якщо споживача образили у магазині, вона має право звернутися до суду за захистом своїх порушених прав, честі, гідності. Стосовно ненадання за вимогою Книги скарг та відсутності Кутка споживача – це питання саме до інспекції з питань захисту прав споживачів у області. Тому пані Валентині необхідно звернутися до цієї організації з письмовою заявою. Працівники виїдуть на місце події, візьмуть необхідні пояснення. Якщо й справді буде виявлена відсутність Кутка споживача, суб`єкт господарювання буде покараний (понесе адміністративну відповідальність). Також працівники інспекції проведуть необхідну роз`яснювальну роботу. Якщо Валентина Маковейчук матиме бажання також взяти участь у перевірці підприємства, працівники інспекції нададуть їй таку можливість. Однак у зверненні до інспекції необхідно вказати повну назву суб`єкта господарювання. Якщо немає іншої, та ця інформація міститься на розрахункових чеках, які видаються кожному покупцеві. Громадська приймальня інспекції з питань захисту прав споживачів працює щоденно у м. Чернівці за адресою вул. Ватутіна, 6 з 10-00 до 16-00 (тел. 55 31 89 та 52 72 02).

Підготувала Наталія БРЯНСЬКА

peredplata