Повернення блудного сина?

Повернення блудного сина?  Схоже, колишній настоятель Свято-Успенської церкви з с. Прилипче Заставнівського району Олег Попов одумався та може навіть повернутися (звісно, за згоди єпархіального управління) назад до УПЦ. Про це повідомляє громада села, котра неабияк натерпілася від його витівок…

Нагадаємо, що священик УПЦ (МП) Олег Попов, котрий свого часу був для сільської громади непоганим настоятелем, якось почав відходити від існуючих церковних канонів та у богослужіннях перестав визнавати церковну ієрархію, проповідуючи незрозумілі прихожанам віровчення та висловлюючи дивні судження – мовляв, у Прилипчому поховані Іван Грозний та княгиня Ольга. Цим він неабияк здивував селян, які, не знайшовши з ним взаєморозуміння, поскаржилися владиці Онуфрію. Упродовж тривалого часу єпархіальне управління всіляко намагалося допомогти молодому панотцю, навернути його на шлях істини. Благочинний Заставнівського району отець Михаїл пояснював: «Мати-церква чекає, що він одумається…» Однак Попов не став прислухатися до порад мудрих духпастирів та у своїх вчинках пішов далі – почав без благословення Владики займатися екзорцизмом, а згодом залишив церковне приміщення та перейшов до збудованої вірянами трапезної. Далі – більше…

Олег Попов створив своєрідну секту, у тенета якої потрапляли буковинці та навіть, як стверджують самі прилипчанці, і віряни з інших областей. Маючи лишень заочну освіту агронома, він проводив сеанси «зцілення», перед цим самотужки створивши руко-творне «диво» – люди повірили його запевненням, що у іконі розцвіла лілія, та потягнулися звідусіль на те диво подивитися. Побачивши зацікавленість набожних прихожан, Попов зумів навіяти їм власну хворобливу точку зору, що Бог є саме у Прилипчому і саме там, де є він особисто. Та аби бути спасенними, слід покинути своїх рідних і навіть дітей, що й робили його послідовники. Однак особливо ретельно Попов «обробляв» тих, хто мав нерухомість та певні заощадження. У селі почали з’являтися люди у чорному одязі, дехто з них придбав у Прилипчому житло… Попов повідомив своїм прихильникам про заснування монастиря. Спочатку намагався зареєструвати «громадську організацію» «Свята Русь», а отримавши відкоша від сільського голови Романа Бойка, приєднався до Істинно-православної церкви під керівництвом колишнього полковника російських розвідгруп Прокоф’єва, котрого нинішня діяльність у Росії як митрополита Рафаїла є незаконною. Попов сам запросив Рафаїла на Буковину і той спочатку висвятив його в ієромонахи, а згодом, у липні цього року, возвів у єпископи. Так з’явився єпископ Чернівецький Істинно-православної церкви… Онуфрій (?!), котрий продовжив «лікування» і зомбування набожних прихожан. Забороняв людям при захворюваннях звертатися до традиційної медицини, відмовився від Престолу, іконостаса та більшості православних ікон, залишивши для поклоніння ікони з образом Трьох Святителів – Василія Великого, Григорія Богослова та Івана Златоуста, а також Івана Кронштадтського та Царської родини. Причастя здійснював з одного кухля, а сповідь закінчував побиттям архієрейським жезлом… Така діяльність Попова почасти закінчувалася трагічно – нині не поверне своєї молодої донечки згорьована мати з Прилипчого Анна Петрів-на Бурназа, яку Попов обіцяв вилікувати.

Подальша лжедуховна діяльність на теренах не лише Прилипчого, а й у Кіцманському районі дедалі частіше призводила до відмови його прихильників від родин. Зомбування тривало, і Попов змушував людей спродувати своє майно та оселятися у нього. Так він зібрав 13 осіб, котрі відмовлялися спілкуватися зі ЗМІ й лише стверджували, що знайшли тут Бога.
Не в силах терпіти наруги Олега Попова, родичі тих, хто загубився у вирі його своєрідної «віри» та відрікся від них, звернулися до керівництва області та до правоохоронців з проханням і вимогою негайно зупинити «пророка». Тим часом новоспечений єпископ ІПЦ почав уже нехтувати й її канонами, звістка про що дійшла до митрополита Рафаїла… 23-24 вересня цього року у Свято-Іоано-Предтеченському жіночому монастирі с. Дєнєжніково Раменського району Московської області відбулося засідання архієрейського Собору ІПЦ під його головуванням. Під час засідання розглядалися органі-заційні питання стосовно діяльності релігійних громад ІПЦ. Архієрейський Собор засудив нововведення в богослужіння єпископом Чернівецьким ІПЦ Онуфрієм та призупинив його архієрейське повноваження. «Молим Всемилостивого Господа о вашем вразумлении и наставлении, возвращении на путь спасения, с которого Вы сошли. Просим Вас… отречься от пагубного еретического заблуждения, в которое Вы впали через своеволие и соблазнили ближних с Вами… и пока еще не поздно вернуться в лоно матери ИПЦ с покаянием в греховных намерениях или действиях…» Далі у зверненні вказується, що коли Попов не виконає настанов, уже за місяць його чекатиме рішення Священного Суду ІПЦ про позбавлення архієрейського сану та позбавлення священицького сану всіх, хто його підтримує. Вочевидь, Онуфрій-Попов передбачав наслідки засідання Собору ІПЦ, тому не з’явився на нього, а своїм прихильникам заявив про можливий вихід з ІПЦ Рафаїла та організацію самостійного церковного угруповання під його керівництвом з центром у с. Прилипче.

Напередодні ж, не так давно, раптом об’явилася молода вчителька, котра зникла свого часу й котру довго розшукувала мати, а Попов постійно стверджував, що вона десь молиться. На щастя, дівчина влаштувалася на роботу та заявила, що зараз стосунку до Попова не має…
Як і передбачала газета «Час», прихильники поступово стали покидати прилипчанського «святого». У селі кажуть, що його залишило вже десятеро з 13 осіб. Зараз вони ще не готові спілкуватися з представниками ЗМІ. Попов же звільнив приміщення келарії у Прилипчому, віддав ключі громаді села та пішов на 40 днів поститися. Подейкують, він навіть розглядає варіант покаяння та повернення до УПЦ… Та чи необхідне покаяння та повернення цього «блудного сина» громаді?… Покаже час.
Наталія БРЯНСЬКА

peredplata