Неправди Папієва про здорожчання проїзду

Неправди Папієва про здорожчання проїздуПрихід весни приніс мало радості буковинцям, які їздять в райони та з районів, в села та з сіл. Адже з 1 березня обласна адміністрація вирішила підняти тариф на проїзд в автобусах внутрішнього обласного сполучення на 20%, а на деяких напрямках і на 50%. І, погодьтесь, це значне зростання.

— Постійного місця роботи не маю, а тому доводиться «підробляти» в Чернівцях вантажником, різноробочим, — розповідає Олександр, мешканець смт Глибока. — Минулого року ціна на проїзд до обласного центру становила 5 грн. І от, наче сніг на голову, з’явилося оголошення про підвищення тарифу до 6,50 грн. Щоправда, за кілька днів стара ціна повернулася до позначки 5 грн., очевидно, внаслідок скарг громадян. Але коли все «стихло», знову стало 6,50. Минув рік, аж 28 лютого читаю в автобусі оголошення, що з «1 березня тариф на проїзд буде змінено». Їду 1 березня, а ціна вже становить 8 грн. Тобто, для того, щоб заробити 70-80 грн., на які живеш ледве не впроголодь, я мушу віддати 20 грн. за проїзд (вартість квитка в обидва боки і проїзд міським транспортом).

Пан Олександр задається питанням, чи є до того об’єктивні причини. Адже ціна на дизпаливо не зросла, а навіть знизилась. Та й якість послуг залишається на тому ж низькому рівні.

— Як зранку наб’ється автобус студентами, то до Чернівців їдеш на одній нозі або чекаєш наступного автобуса, — додає Олександр. – «Добре», хоч ям на дорозі вдосталь — зо 20 на 50 м2, то трохи люди «втрясаються». Може, представники влади мені скажуть про ріст добробуту населення, то я їх під три… чорти відправлю. Кого мені спитати про такі «покращення»? Попри те, що владники переконують обґрунтованості тарифу, я впевнений, що знайдуться інші перевізники, котрі із задоволенням возитимуть людей за старими цінами. Якщо влада не відреагує, то я черговий раз впевнюся в тому, що вона залишається головним ворогом і здирником рядових українців і… най шляк її трафить! Бо як ні, то народ її перетрафить.

— В Чернівецькій області тарифи були найменшими по Україні, — відповідав на питання журналістів стосовно здорожчання вартості проїзду на прес-конференції голова Чернівецької ОДА Михайло Папієв. – Перевізники прийшли і кажуть, що ми перевозимо за найменшими тарифами і вже неспроможні. І почали відмовлятися від маршрутів. І коли оголошуємо конкурс, і на цей самий тариф є звернення інших перевізників, то ніколи не треба йти на зміну тарифу. А такого не було. І якщо питання може призвести до таких наслідків, як у Львові, Тернополі, коли перевізники просто відмовлялись перевозити.

Тому, за словами губернатора, він і підписав розпорядження № 55-р про підвищення тарифу. Але, запевнив голова ОДА, тариф найнижчим по Україні як був, так і залишається (24 копійки за кілометр без податку на додану вартість). Він також запевнив, що про перегляд тарифів просили не тільки перевізники, а й постійна комісія з питань будівництва, архітектури, транспорту. У зверненні йдеться, що нинішні тарифи не відповідають вартості пально-мастильних матеріалів, запасних частин, здійсненню щоденного медичного та технічного оглядів. А тому, аби не допустити соціальної напруги, треба піднімати тарифи. Михайло Папієв запевнив, що таке звернення підписали практично всі представники різних політичних сил.

Однак давайте розберемось. По-перше, на Буковині не найнижчі тарифи. І губернатор поспішив (збрехав? не знав?), сказавши це. Адже, як нам повідомили в Івано-Франківській ОДА, у них тариф на міжміське сполучення в межах області становить 23 копійки за кілометр. На Хмельниччині всього на півкопійки вищий од нашого. Правда, дійсно, на Тернопільщині тариф таки вищий – більше 30 копійок за пасажиро-кілометр. Однак в управлінні транспорту Хмельницької ОДА нам повідомили, вже рік не підвищують тарифи на перевезення. Бо не мають права. Адже, згідно з чинними нормативно-правовими актами, перегляд тарифів на перевезення можливий, якщо вартість палива за рік зросла більш ніж на 10%. Відомо ж, що пальне подешевшало, а не зросло в ціні. Тому, те, що неможливо на Хмельниччині, дуже навіть стало можливим на Буковині. Видається, варто було б прокуратурі перевірити законність розпорядження голови ОДА.

Та й під зверненням постійної комісії підписались переважно депутати від партії регіонів і тушки, а не «представники різних політичних сил».

Але, запевнив губернатор, рішення про перегляд тарифів остаточне, переглядатися не буде, бо вже зареєстроване в управлінні юстиції.

Однак мешканці, зокрема Кіцманщини, будуть просити губернатора переглянути своє розпорядження. Адже по деяким напрямкам в районі вартість проїзду зросла на 40-50%. Люди вже почали збирати підписи під зверненням до голови ОДА, до прокуратури щодо незаконності такого різкого та неочікуваного здорожчання. Під зверненням вже підписалось більше 200 осіб з різних куточків Кіцманщини. Думається, що це невдоволення торкнеться й інших районів. Але поки ті мовчать.

Нагадаємо, що це вже друге здорожчання вартості проїзду. У 2010 році середня вартість проїзду становила близько 16,5 копійок, в кінці 2011 року – 19 копійок за кілометр, а тепер – 24. От вам і «пАкращення». І на центральному чернівецькому автовокзалі буковинці ой, як йому не раді. А деякі водії ще до цього часу, жаліючи пасажирів, беруть з них за старим тарифом.

Надія ВІРНА

Колаж – газета \”Час\” (с)

peredplata