Буде нам від ПР гаразд, як мусі в сметані

Буде нам від ПР гаразд, як мусі в сметаніДопоки Верховна Рада не ухвалила ще у завершеному вигляді ініційований партією влади законопроект про кримінальну відповідальність за наклеп та образу, на сторінках незалежних мас-медіа та в Інтернеті можна прочитати безліч безсторонніх оцінок на адресу Партії регіонів. Дехто рекомендує розшифровувати абревіатуру ПР як «партія рвачів» або «партія рабовласників». А остільки ця абревіатура ще й збігається з іншою ПР – прожитковий мінімум, то висловлюються пропозиції назвати Партію регіонів «партією прожиткового мінімуму». А що? Кланово-олігархічна влада регіоналів заслуговує, щоб її посадили на голодну дієту аби вона дещо спасти з тіла і скинула зайвий жирок.

Цікаво, що регіонали, силкуючись захистити честь мундиру, у передвиборній лихоманці втрачають самоконтроль і нерідко опиняються у ролі тієї унтер-офіцерської вдови, яка сама себе висікла. Так на Тернопільщині їх обурив напис на білборді кандидата від партії «Удар» Володимира Петровського «Досить терпіти владу бандитів!» і вони поскаржилися правоохоронним органам, вважаючи це образою. Як зазначила потім партія «Удар», цим самим місцеві представники ПР офіційно визнали, що вони таки бандити. У Києві регіонали через суд заборонили лідерові Радикальної партії Олегу Ляшку вміщувати на білбордах своє зображення з вилами в руках і написом «Захистимо людей від мафії!». Як кажуть у народі, на злодієві (читай на мафіозі) шапка горить.

А тим часом усю країну заполонили велетенські білборди самої Партії регіонів «Від стабільності до добробуту!». Але й тут ПР вскочила у халепу, бо фото зображене на цій політичній рекламі щасливої родини в трьох поколіннях, куплене за сто доларів в американської компанії Shutterstock. Реліз цієї моделі зберігається в її головному офісі Shutterstock Images LLC, 60 Broad Street, 30th Floor, New York, NY 10004, USA.
Отже, ніякого відношення до України ці люди не мають, тож незаконно агітують за ПР. На думку Миколи Томенка, хіба що іноземці й відчули реальне «покращення життя» від діяльності Партії регіонів, «бо рівень тіньових оборудок влади та, відповідно, вивезення капіталів в інші держави за останні роки набув фантастичних масштабів. Тому не дивно, їх громадяни мали з цього зиск».

А нещодавно фото подібної родини із шести усміхнених чоловік я побачив у «Свободі» – найстарішій газеті української діаспори у США. Тут ці американці рекламують послуги своєї поважної страхової компанії. Поруч ідеться про гарантії, які отримують люди від страхувальників. А які гарантії чергової пустопорожньої обіцянки регіоналів? Нинішнє їхнє гасло людей уже лякає. Один із дописувачів у соціальній мережі фейсбук слушно зауважив: «Якщо те, що можновладці від ПР називають «стабільністю» – то досягнення, то тепер вони прагнуть ще й «добробуту». Якщо досі з нас три шкури драли, то надалі будуть й лій топити».

Політтехнологам ПР, яких ще називають продавцями мрій, серед яких бачимо постійних добре оплачуваних російських та американських спеціалістів піар-технологій, можна лише поспівчувати. Ну, не стануть же вони зображувати на передвиборних білбордах наших голодних шахтарів, злиденних пенсіонерів чи окрадених владою чорнобильців. Отак допокращувались! Щоправда, є і в Україні одна щаслива сім’я з прізвищем Януковичі, та до неї і не підступитися. Тож і доводиться регіоналам «позичати» за рубежем фото щасливої родини. А брехати для них – то вже непереборне!

Рекламуючи себе, любиму, Партія регіонів фактично прагне нав’язати виборцям зовсім непотрібний їм товар. І коли вони, повіривши облудним словам закоренілих бандитів і шулерів, проголосують за них, то доведеться потім чухати потилицю. Добробут, як і синоніми цього слова – щастя, добра доля, гаразд, після виборів парламенту знову розминуться з українцями. І залишиться їм тоді лише вдарити шапкою об землю та мовити з розпукою: Ото упали у гаразд, як муха в сметану чи як слива в болото.

Буде нам від ПР гаразд, як мусі в сметані

Буде нам від ПР гаразд, як мусі в сметані

Сергій Горицвіт

На світлинах: американська родина рекламує українську партію влади, схожа родина рекламує американську страхову компанію.

Фоторепродукції автора.