“Мелочи архиерейской жизни” або “диявол криється в деталях”.

Зараз в “УПЦ” знову активізувався “автокефальний рух”. В якості його символа “свідомі” священики та єпископи бачуть свого “авву” м. Онуфрія. Не знаю, про що думає він сам, адже його заяви це завжди набір слів “про все, та ні про що”, але якщо подивитися на символи, до яких він безмовно апелює, дещо стає більш зрозумілим. Ми знаємо, що православне богослужіння є глибоко символічним. Пам’ятаємо, що символізує собою облачення священика та єпископа. З точки зору Церкви – це не просто плаття, а дещо більше. Те, що покликане привернути нашу увагу до невимовних сенсів.
Отже, триває 515-й день великої війни, вночі держава-терорист, з благословення московського патріарха, зруйнувала Преображенський собор Одеси, а м. Онуфрій з чисельною компанією єпископів урочисто звершує пам’ять прп. Антонія в КП Лаврі. Увагу привертає богослужбове облачення очільника “УПЦ”. Прекрасний саккос зроблений майстринями Олександро-Невського монастиря в м. Єкатеринбург. Треба сказати, що м. Онуфрій має слабкість до облачень цієї майстерні. Заради об’єктивності зазначу, що якість їхніх виробів дійсно дуже висока. Але! На свято прп. Антонія Київського він одягає облачення з промовистою назвою “Московское”! З опису в каталозі виробника можемо дізнатися, що зразком для нього послужив саккос московського митрополита Макарія 16ст. Того самого митрополита, який вінчав на царство Івана 4 Грозного.
Ось до таких символів вдається “Авва”. Ось, як він розуміє “самостійність та незалежність в управлінні”. Звісно, можемо припустити, що не він особисто обирає те або інше облачення, а одягає те, що йому принесли помічники. Але помічники вже не служать паламарями в чернівецьких селах, а їхній єпископ – вже давно не рядовий єпархіальний архієрей. Одягатися просто “дорого-багато” вже не можна. Це не той випадок, коли чим дорожче – тим краще. Треба включати мозок. Хоча б іноді. Бо завжди знайдуться ті, хто може зрозуміти сенс, навіть якщо ви самі цього зробити не здатні.

peredplata