Потяги з чернівців скасують?..

Потяги з чернівців скасують?..Газета «Час» вже писала, що «Укрзалізниця» планує відмовитись від нічних потягів до 2016 року. Тоді нас запевнили, що це торкнеться лише таких напрямків, як «Київ-Харків», «Київ-Львів», «Київ-Донецьк» і це пов’язано з Евро-2012. Та, схоже, зміни торкнуться усіх напрямків, в тому числі й чернівецького. І стануться вони значно раніше.

Нещодавно в ЗМІ з’явилась інформація, що потяги, котрі курсують у напрямках «Івано-Франківськ-Москва», «Чернівці-Львів», «Чернівці-Одеса» з травня 2012 року буде скасовано, а графік руху найбільш популярного серед буковинців потяга «Чернівці-Київ» переглянуто, а може, теж скасовано. Зокрема, планується зробити так, аби цей потяг не простоював у Києві після прибуття по півдоби, а за дві-три години відправлявся назад до Чернівців.

Речниця Львівської залізниці Лілія Криницька нам повідомила, що з цих питань остаточного рішення ще не прийнято. Ажіотаж, який виник навколо скасування потягів, пов’язаний з тим, що до журналістів потрапили протоколи робочої наради.

Наразі «Укрзалізниця» вивчає попит на згадані напрямки і серед можливих варіантів розглядатиме можливість їх скасування. Однак остаточне погодження нових графіків відбуватиметься в квітні, а громадськості про нього стане відомо лишень останньої неділі травня. Однак, зауважила Лілія Криницька, вже з першого листопада цього року окремі маршрути таки буде скасовано. І так звана «оптимізація рухомого складу» відбудеться.
Так, вже з 30 жовтня потяг № 607/608 «Чернівці-Львів» відправлятиметься з Чернівців лишень по перших, п’ятих, сьомих днях тижня, а № 668/667 «Чернівці-Ковель» – по перших, п’ятих, шостих та сьомих днях тижня. Проте графік руху потягів, починаючи з листопада, варто уточнювати на вокзалі.

На «Львівській залізниці» переконують, що ті потяги, які максимально і рівномірно заповнені по всіх днях тижня, скасовуватися не будуть. Можливо, будуть зніматися окремі вагони та скорочуватиметься періодичність руху протягом тижня, або ж змінюватиметься час відправлення/прибуття. Однак то все вже відбудеться в наступному році.

Московський напрямок буде скасовано

Львівська залізниця, як запевняють у її прес-центрі, відвойовує кожен потяг, кожен напрямок, готує обґрунтування задля збереження тих маршрутів, які є популярними серед українців. Тому ймовірність того, що потяги сполученням, наприклад, «Чернівці-Київ», буде скасовано, є досить малою. На відміну від поїздів московського напрямку, котрі відправляються із західноукраїнських міст. Їх буде скасовано точно. Аргументується це тим, що більшість людей добирається ними тільки до Києва, а вже до Москви вагони прибувають напівпорожніми. Зокрема, це стосується потяга «Івано-Франківськ-Москва». Отож незабаром доведеться до столиці північного сусіда добиратися з пересадкою в Києві.

Також, кажуть, планується скасування лише невеликих та сезонних маршрутів (чому до їх переліку потрапило багато таких, що сполучають обласні центри, в тому числі з Києвом, не зрозуміло).

Ну і, можливо, відмінять маршрути приміських потягів, які вже давно є збитковими для залізниці.
Необхідність такого скасування зумовлена тим, що більшість рухомого складу залізниці зношена. А тому значна кількість вагонів буде зніматися зі складу потягів, бо проїзд у них є небезпечним.

Потяги не їздитимуть, бо так вигідно

Також нас запевнили, що жодних різких рухів у цьому процесі не буде. Правда, і радитися з громадськістю ніхто не збирається. На наше зауваження стосовно того, що скасовуванням популярних маршрутів хтось намагається довести підприємство до банкрутства, аби потім продати його російським олігархам, Лілія Криницька зауважила, що для залізниці таке скорочення навпаки є фінансово вигідним. Адже, стверджує вона, за роки незалежності жодного нового вагона закуплено не було. Хоча, відповідно до законів, закуповувати рухомий склад держава повинна. За це залізниця пільгово або безкоштовно перевозить 25 категорій громадян. Закупити за власні кошти нові вагони неможливо, бо зароблене від прибуткових вантажних перевезень залізниця вкладає в пасажирські. Також, констатувала пані Лілія, незабаром на залізниці відбудеться реорганізація, «Укрзалізниця» перетвориться на державне акціонерне товариство (нас запевнили, що всі акції належатимуть державі, – Авт.), відбудеться зміна системи управління та інші системні зміни, скеровані на те, аби підприємство йшло у ногу з часом.

Нагадаємо, що найбільш популярними серед буковинців є київський та львівський напрямки. Нічний потяг з Чернівців до Києва їде 15 годин, до Львова — 10 годин. Тому інформація про скасування нічних маршрутів викликала занепокоєння у буковинців. Адже багатьом зручно прибувати до Києва чи Львова о 8-10 годині ранку та, вирішивши свої справи, відправлятися додому ввечері. Окрім того, вранішнім потягом «Чернівці-Львів» буковинці зручно та швидко добираються до сусідньої Івано-Франківської області. Що ж робитимуть вони опісля скасування тих потягів? Залізничники переконують, що наразі досить розвинене автобусне сполучення й пасажири не дуже постраждають. Не кажіть. Адже і вартість, і тривалість проїзду значно різняться. Якщо, наприклад, до Івано-Франківська львівським потягом можна доїхати за дві з половиною години, сплативши всього 12 грн. у загальному вагоні, то переповненим автобусом чи маршруткою доведеться діставатися туди на годину довше і вартуватиме проїзд 45 грн. Так само і до Львова цим же потягом можна доїхати за шість годин, а автобусом – за дев’ять. Окрім того, наявність проблеми з квитками, особливо на київський напрямок, ні для кого не є секретом. А це свідчить про наповненість зазначеного маршруту.

Та як воно буде насправді після травня 2012 року, залізничники з певністю говорити не беруться. А пасажирам варто тільки сподіватися, що їхні улюблені маршрути таки не скасують.

Надія ВІРНА

Довідка

У 2012-2013 роках «Укрзалізниця» має намір скоротити кількість залізничних маршрутів на 25% (зі 160 до 121 пари), зняти 30 нічних маршрутів, кількість денних збільшити з 18 до 22, а також зменшити кількість зупинок потягів, повідомляє «Комерсант» з посиланням на власні джерела. Перевізник розглядає можливість скорочення 75 цілорічних маршрутів. Правда, поки не йдеться про остаточне скасування маршрутів, можливо, ці склади збережуться для пікових сезонних перевезень. Також з 2012 року компанія планує ввести в експлуатацію 10 швидкісних потягів марки Hyundai, здатних розвивати швидкість до 160 км/год. Вони курсуватимуть в напрямках від столиці до Львова, Донецька, Харкова. Час поїздки не перевищуватиме 5 годин.

peredplata