Нещодавня надзвичайна подія у Миколаєві, коли двох людей ударило струмом на вході в тролейбус, не залишила байдужими й буковинців. Люди просять пояснити, що насправді трапилося, як почуваються потерпілі. А ще наші краяни переймаються питанням зношеності рухомого складу місцевого тролейбусного депо, що, на їхнє переконання, також може спричинити подібні до миколаївського випадку.
За повідомленням управління міліції Миколаєва, 14 лютого 17-літню дівчину вдарило електрострумом, коли вона заходила до тролейбуса на одній із зупинок на проспекті Героїв Сталінграда. Дівчину доправили до міської дитячої лікарні.
15 лютого до лікарні швидкої медичної допомоги доправлено 30-літню місцеву мешканку з опіками правої кисті через ураження електричним струмом. Тілесні ушкодження жінка отримала, коли заходила до тролейбуса на одній із зупинок на проспекті Героїв Сталін-града.
Наразі здійснюється перевірка, з’ясовуються обставини цієї події.
У Чернівцях же працівники тролейбусного управління докладають максимум зусиль, аби подібних випадків не трапилося. Головний інженер Ігор Данилевський каже, що ймовірність витоку струму є невеликою і можлива тільки з певних причин. Стосовно миколаївського випадку йому складно будь-що стверджувати. Та серед причин, що можуть спровокувати подібну ситуацію, може назвати сіль, якою посипають взимку міські тротуари, оскільки вона є добрим провідником електричного струму. Пан Ігор каже, що бувають випадки, коли виникає так звана крокова напруга – між землею та тролейбусом. Оскільки рухомий склад старий, тролейбусники частіше ремонтують машини, замінюючи кабелі, дроти, спеціальним тестером шукають пробої.
— Випадків, котрі б призвели до госпіталізації наших пасажирів, на щастя, останніми роками не було, — каже Ігор Данилевський. – Однак були нарікання на легке пощипування від металевої частини сидіння. Тоді водії знімали штанги, висаджували пасажирів, а машину буксирували до депо.
Щодо майбутніх швейцарських тролейбусів, котрі невдовзі отримають Чернівці, місцеві тролейбусники впевнені: незважаючи на те, що вони після капітального ремонту, чернівчанам ще служитимуть довго.
— Ми колись, до прикладу, отримували чеські машини після капремонту, і вони довго служили, а декотрі й досі служать, — зізнається головний інженер ЧТУ. – Усі несправності ми бачимо при середніх і капітальних ремонтах та усуваємо їх, так буде і з вживаними швейцарськими тролейбусами, аби лишень вони вже були у Чернівцях.
Аби ж убезпечити чернівчан та гостей міста від ураження струмом у пасажирських тролейбусах, працівники ЧТУ обов’язково посилять нагляд за рухомим складом. Керівництво обіцяє провести додаткові інструктажі та додаткові позапланові перевірки стану машин.
З метою убезпечення від прикрих випадків Ігор Данилевський радить чернівчанам за можливості виходити з тролейбуса двома ногами, уникаючи стояння однією ногою на землі, а іншою – на підніжці. А ще – за поручні бажано триматися не голою рукою, а все-таки захищеною рукавичкою. Бо ж береженого Бог береже…
Наталія Брянська