Хотинська школа одна з перших в Україні пройшла інституційний аудит

Анадольський навчально-виховний комплекс на початку жовтня 2020 року пройшов позаплановий інституційний аудит − нову процедуру вивчення діяльності закладів освіти, що прийшла на зміну державній атестації шкіл. Висновки і рекомендації за результатами аудиту Державна служба якості освіти України опублікувала на своєму сайті.

Інституційний аудит – це зовнішнє оцінювання роботи школи, під час якого незалежні експерти вивчають освітні та управлінські процеси. Проводять інституційний аудит представники Державної служби якості освіти та незалежні експерти, серед яких педагоги, методисти, директори та заступники директорів шкіл з усієї України.

“Під час аудиту експертна група вивчає освітнє середовище у школі, систему оцінювання учнів, педагогічну діяльність та управлінські процеси у закладі. Це чотири кити, на яких тримається якість освітньої діяльності школи. Відтак ми можемо побачити, як організований простір, у якому діти навчаються, чи комфортно та безпечно учням у закладі, а разом із тим, як працюють педагоги, чи прозоро та справедливо оцінюють учнів і, що дуже важливо, як працює директор, адже управлінські процеси безпосередньо визначають якість роботи школи”, – зазначає Голова Державної служби якості освіти Руслан Гурак.

У висновках за підсумками аудиту експерти вказують на сильні сторони школи та успішні практики її діяльності, а також і на ті аспекти, що вдаються гірше, де діяльність школи потребує вдосконалення. У документі експертна група зазначає рівень, на якому школа перебуває за кожним із чотирьох напрямів оцінювання. Так, Анадольський НВК за всіма напрямами має третій рівень, а це означає, що і освітнє середовище, і робота педагогічних кадрів, система оцінювання та управлінські процеси потребують покращення. Водночас у висновках експертна група відзначила, що директор Анадольського НВК, який працює на посаді менше двох років, за досить короткий строк заклав основи стратегічного планування розвитку школи та дбає про створення належних умов у закладі.

 

Рекомендації, які школа отримала за підсумками інституційного аудиту, є практичними порадами директору, як саме школа може покращити свою діяльність і стати більш комфортною для дітей. Висновки та рекомендації є корисним джерелом інформації про школу також для батьків та засновників закладів (місцевої влади). Зокрема, у рекомендаціях Анадольському НВК експертна група звернула увагу Хотинської міської ради на потребі оновлення матеріально-технічної бази, встановлення огорожі навколо закладу, необхідності облаштувати вбиральні, спортивний майданчик та місця відпочинку для учнів та бібліотеку. Покращення потребує також освітлення приміщень, водопостачання якісною питною водою та низка інших сфер функціонування школи, забезпечення яких залежить від засновника закладу. Детальний перелік рекомендацій за посиланням.

Важливо, що рекомендації – це не перелік недоліків, а практичні поради, як саме школа може вдосконалити свою діяльність. Ці рекомендації не є ультимативними та залишають школі право на власний розсуд вирішувати, як будувати свою діяльність після проведення аудиту.

Довідково.

Інституційний аудит – це нова для України процедура оцінювання якості освіти у школах, інструмент, який Державна служба якості освіти реалізує з 2020 року в межах впровадження системи забезпечення якості освіти. Місія інституційного аудиту – допомогти школам підвищити якість їхньої діяльності та сприяти зростанню суспільної довіри до освіти. Інституційні аудити проходитимуть у школах кожні 10 років.

 

peredplata