Приватизація земельної ділянки під будинком: коротко про основне

Питання процедури приватизації земельної ділянки під будинком, право власності на який зареєстровано (тобто наявні правовстановлюючі документи: договір купівлі-продажу, дарування, свідоцтво про право на спадщину, тощо) є одним із найактуальніших, із яким звертаються клієнти до фахівців системи безоплатної правової допомоги у сфері земельних правовідносин.

Перш за все наголошуємо, що згідно ст.121 Земельного кодексу України можна безоплатно набути у власність громадянам України земельну ділянку для будівництва і обслуговування житлового будинку у містах – розміром не більше 0,10 гектара, селах – розміром не більше 0,25  гектара, у селищах – не більше 0,15 гектара.

Отже, як набути у власність земельну ділянку під житловим будинком?

Спочатку необхідно звернутись до розробника документації із землеустрою. Це може бути юридична особа, що володіє необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою та фізичні особи-підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою. Із розробником слід укласти договір на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі. Максимальний строк виготовлення технічної документації із землеустрою не може перевищувати 6 місяців з моменту укладення договору. Наголошуємо, що згоди місцевої ради на виготовлення технічної документації не потрібно.

Після розроблення технічної документації слід звернутись до кадастрового реєстратора із заявою про реєстрацію земельної ділянки у Державному земельному кадастрі. На даному етапі земельній ділянці присвоюється кадастровий номер. На підтвердження реєстрації заявнику безкоштовно надається Витяг із Державного земельного кадастру. Реєстрація земельної ділянки у Державному земельному кадастрі здійснюється протягом 14 днів з дня реєстрації заяви.

Наступним кроком є звернення до місцевої ради із клопотанням про передачу земельної ділянки у власність (додається технічна документація із землеустрою та витяг з Державного земельного кадастру).

Після отриманого рішення сесії відповідної місцевої ради про передачу земельної ділянки у власність необхідно звернутись до Центру надання адміністративних послуг або до нотаріуса для реєстрації права власності на земельну ділянку у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (до заяви необхідно додати копію паспорту та РНОКПП, рішення місцевої ради про передачу земельної ділянки у власність, витяг з Державного земельного кадастру, документ, що підтверджує сплату державного збору).

Дана інформація не є вичерпною, за більш детальним роз’ясненням та отримання правової допомоги можете звернутись  до фахівців Чернівецького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги можна за адресою: м. Чернівці, вул. Університетська, 1, тел.: (0372) 51-36-14.

Звернутися по допомогу до фахівців Чернівецького бюро правової допомоги можна за адресою: м. Чернівці, вул. Івана Підкови, 2. Телефон: (0372) 56-25-85 (Садгора).

Єдиний телефонний номер системи БПД – 0 800 213 103
(дзвінки на вказану телефонну лінію зі стаціонарних і мобільних телефонів у межах України безкоштовні, приймаються цілодобово).

Перелік Бюро правової допомоги у районах Чернівецької області можна знайти на сайті безоплатної правової допомоги https://www.legalaid.gov.ua/

 

 

 

peredplata