Про інфраструктуру пунктів пропуску на українсько-румунському кордоні буковинські ЗМІ писали чимало, переважно негативно, адже наразі нас із румунськими сусідами зв‘язує лише один міжнародний автомобільний пункт пропуску «Порубне». Акцентовано увагу було на довгобудах «Красноїльськ» та «Дяківці». На жаль, їх будівництво призупинено ще у серпні 2016 року. Про незавершене будівництво піде мова пізніше. Наразі ж, – про новітній вантажний термінал, що запрацював на повну потужність у липні 2019 рокуу МАПП «Порубне».
Нагадаємо, що будівництво вантажної ділянки МАПП «Порубне» розпочато у листопаді 2007 року. Однакз 2011 до 2018 року роботи на об’єкті не проводилися у зв‘язку із відсутністю фінансування. Завдяки наполегливій роботі керівництва Чернівецької митниці сьогодні будівництво повністю завершено. Новий вантажний термінал пункту пропуску «Порубне» не має аналогів на західній ділянці українського кордону.Його інфраструктурі, що приведена до європейських стандартів, заздрять наші румунські сусіди.
Пропускна спроможність нового вантажного терміналу втричі більша, ніж попередньої вантажної ділянки.
Сьогодні вантажний термінал пункту пропуску «Порубне» оснащено комфортною адміністративною будівлею із навісами у напрямках в‘їзд та виїзд з митної території України, боксами для поглибленого огляду транспортних засобів. Для проведення оглядів вантажівок та навантажувально-розвантажувальних робіт на складах затриманого та конфіскованого майна митницею придбано вилкові навантажувачі. Завершено будівництво вагових комплексів та скануючої системи.
Наразі існує глобальна проблема під’їзних шляхів до пункту пропуску «Порубне», оскільки безпосередньо на терміналі збудовано нове дорожнє покриття. Необхідно наголосити, що за час експерименту з фінансування реконструкції доріг митницею до спецфонду Чернівецької області було спрямовано понад 835 млн. грн. Однак, під‘їзні шляхи так і не було відремонтовано.
Що ж стосується пунктів пропуску «Дяківці» та «Красноїльськ», нагадаємо, що їх реконструкція проводилася з серпня 2015 року у рамках програми транскордонного співробітництва Європейського інструменту сусідства і партнерства «Румунія – Україна – Молдова».Бенефіціаром за Грантовим договором – Зовнішня діяльність Європейського Союзу MIS ETC 985 – є Державна фіскальна служба України. У рамках даного Грантового договору ДФС України проводила конкурсні торги по вибору генерального підрядника та технічного нагляду за будівництвом. Замовником теж виступає ДФС України.
Будівельні роботи у пункті пропуску «Красноїльськ-Вікову де Сус» виконано на 65%, а у пункті пропуску «Дяківці-Раковець» – на 75% та припинено у червні 2016 року. Їх відкриття «планувало» попереднє керівництво Буковини, озвучуючи навіть конкретну дату. Результату жодного!
На жаль, митниця не могла повпливати на хід виконання робіт. Переконані, що питання розбудов пунктів пропуску повинно вирішуватися й контролюватися на місцевому рівні, зокрема безпосередньо митним органом. Адже митниця в першу чергу зацікавлена у якнайшвидшому та найбільш ефективному вирішенні проблеми із розбудовою власної інфраструктури, що забезпечить не лише комфорт та швидкість перетину кордону, а й суттєво збільшить робочі місця.
За матеріалами пресслужби Чернівецької митниці ДФС.