Петро Продан захищатиме права споживачів Чернівецької області

Прес-конференція, приурочена Всесвітньому Дню захисту прав споживачів, котрий відзначатимемо 15 березня, відбулася в Державній інспекції з питань захисту прав споживачів у Чернівецькій області.

Петро Продан захищатиме права споживачів Чернівецької області

За словами її нинішнього керівника Петра Продана, кожен третій українець зіштовхується з порушенням своїх прав, Конституція ж гарантує право на захист «споживацьких» інтересів своїх громадян. Тому захист прав споживачів та посилення контролю за станом споживчого ринку є однією з ключових позицій в питаннях покращення життя людей та підняття рівня їх соціального захисту з боку держави. З цією метою й створено державні інспекції, на таких засадах будує свою роботу і територіальна інспекція з питань захисту прав споживачів.

Впродовж 2013 року фахівцями перевірено 437 суб’єктів господарювання різних форм власності. З них планових – 317, позапланових – 120. Порушення виявлені у 305 підприємствах.

За порушення законодавства про захист прав споживачів 304 особи, відповідальних за виявлені порушення, оштрафовано на 45 тисяч гривень. Видано 281 припис про припинення порушень прав споживачів, а у 517 випадках припинено реалізацію товарів, послуг та виконання робіт.
Найбільш поширеними порушеннями законодавства з цих питань є реалізація товарів без необхідної інформації про них, реалізація товарів без документів, що засвідчують їх якість, безпеку та походження, невідповідність товарів, що реалізуються вимогам нормативних документів стосовно їх якості та безпеки, реалізація товарів не повною мірою, вагою (обважування), невидача товарних чеків при розрахунках зі споживачами, порушення термінів виконання замовлень.

Керівник територіальної інспекції гордиться своїми підлеглими, однак нарікає на нестачу надходжень на проведення якісних лабораторних досліджень. Він звертається до друкованих ЗМІ з пропозицією запровадити «Рубрику споживача». З метою інформування споживачів в інспекції працює телефон гарячої лінії 52 72 02 та телефон довіри 51 33 89, щоденно здійснюється прийом громадян. Функціонує також офіційний веб-сайт Держспоживінспекції у області, на якому передбачена робота віртуальної приймальні. Також ведеться активна робота зі зверненнями громадян, з отриманих за минулий рік 429 звернень задоволено 380, споживачам же, за їх зверненнями, повернуто 314 тисяч гривень за неякісні товари, роботи, послуги.
Наталія БРЯНСЬКА

peredplata