Крик душі
«Кілька днів тому в міській аптеці мені відмовили в заміні помилково запропонованого знеболювального препарату, — крик душі чернівчанина Леоніда Олександровича Соловйова. – Аптекар вимагала, аби я оплатив ліки, позаяк їх уже «пробито» по касовому апарату. Жодних прохань та пояснень ця жінка не приймала. Мені потрібен був шипучий «Солпадеїн», але не «актив», який одразу після мого запитання про наявність його у продажу, ця аптекарка схопила з полички та почала негайно «вибивати» чек. Коли я побачив, що це не ті ліки, одразу ж сказав, що мені потрібен звичайний препарат, а не «актив», котрий підвищує артеріальний тиск, бо ліки призначались для гіпертоніка. Аптекарку ж щось аж пересмикнуло, вона ледь стримувалася, аби не зірватися на крик. Оскільки мене чекали на вулиці знайомі, я також не став розвивати конфлікту ситуацію й витрачати на це нерви і час та, оплативши непотрібні мені ліки, вийшов з приміщення аптеки (від гріха подалі, як кажуть) й спересердя викинув таблетки у смітник. Гадаю, не я маю вчити фармацевтів професійності та прищеплювати їм почуття тактовності по відношенню до відвідувачів – то є обов’язком керівництва цього закладу. Адже спочатку аптекар мала уточнити, який саме препарат мені потрібен, і тільки після цього братися за касовий апарат.
Задля того, аби подібні випадки не повторювалися, звертаюся за допомогою та сприянням до улюбленої газети. Власнику аптеки, що по проспекту Незалежності, 82, у Чернівцях, варто вказати, аби він провів професійний «лікнеп» та виховну годину зі своїми працівниками щодо обслуговування споживачів. Адже до аптек зазвичай заходить за ліками чимало літніх буковинців та гостей нашого краю. Прошу врахувати той факт, що я заявив, що мені продають не ті ліки, ще навіть не покинувши приміщення аптеки».
Писк влади
У Державній службі з лікарських засобів у Чернівецькій області пояснюють, що зазвичай аптекарям за операцію «повернення» дістається від органів Державної фіскальної служби, тому, очевидно, вони так бояться робити відміну операцій продажу медикаментів, що пройшли через касовий апарат. Для захисту своїх прав споживача у цьому випадку нашому читачу варто звернутися до Державної служби із захисту прав споживачів у Чернівецькій області, що розміщується по вул. Ватутіна,6 у Чернівцях (тел. 52 72 02; 55 31 89)
Від редакції. Радимо Леоніду Соловйову і ми уважно ознайомитися із Законом України «Про захист прав споживачів» та написати заяву до структури, запропонованої Держлікслужбою. Тамтешні фахівці зможуть ретельно проконсультувати щодо дій у схожих випадках. На нашу думку, в аптеці, про яку йдеться, з моменту звернення до працівниці насамперед відбулося порушення права споживача на інформацію про продукцію:
1. Споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги) (ст.15 ЗУ «Про захист прав споживачів».
Оскільки покупець навіть не покидав приміщення аптеки, а потрібного препарату тут не виявилося, жінка зобов’язана була повернути кошти, які взяла, та таки здійснити на касовому апараті операцію «повернення».
Підготувала Наталія БРЯНСЬКА