Мін\’юст запустив електронний сервіс отримання довідки про банкрутство

Інформацію щодо підприємств, стосовно яких відкрито провадження у справі про банкрутство, можна швидко й безкоштовно отримати через сайт Міністерства юстиції України.

Міністерство юстиції України забезпечило відкритий доступ до Єдиного державного реєстру підприємців, щодо яких відкрито провадження у справах про банкрутство.

15 травня 2015 року набрали чинності зміни до:
– Положення про Єдиний реєстр підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство.
– Порядку оприлюднення відомостей, які підлягають розміщенню на веб-сайті державного органу з питань банкрутства.

Раніше інформація з реєстру безкоштовно надавалася лише за запитом юридичної особи або фізичної особи-підприємця про отримання довідки відносно самого заявника та протягом п’яти робочих днів з дня отримання письмового запиту.

Всі інші могли отримати інформацію з Реєстру без обмежень щодо заявника за окрему плату в розмірі 170 грн. та 221 грн.

Інформацію надавали працівники територіальних органів Міністерства юстиції, тож такий порядок містив корупційну складову.

Відтепер отримати інформацію з реєстру можна в режимі он-лайн у вигляді електронної інформаційної довідки.

Довідки є безкоштовними для усіх фізичних та юридичних осіб.

Для отримання довідки необхідно зробити кілька простих кроків:
1. зайти на офіційний веб-сайт Міністерства юстиції України;
2. перейти за посиланням до Кабінету електронних сервісів;
3. зареєструватися на поштовому сервісі mail.gov.ua;
4. після авторизації вказати параметри пошуку.

Пошук проводиться за наступними параметрами:
– для юридичних осіб – код боржника за ЄДРПОУ;
– для фізичних осіб-підприємців – дата і номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців про проведення державної реєстрації.

Довідка виводиться на екран, а також відправляється на електронну адресу mail.gov.ua, яка створюється під час реєстрації.

Переваги нового порядку надання послуг:

– спрощення доступу громадян та юросіб до інформації про банкрутство;
– скорочення витрат часу на отримання інформації;
– виключення людського фактору, а отже ліквідація корупційної складової.

Міністерство юстиції також внесло зміни до Порядку оприлюднення відомостей, які підлягають розміщенню на веб-сайті державного органу з питань банкрутства.

Раніше працівники Міністерства юстиції мали перевірити кожне оголошення. Це забирало чимало часу, адже деякі з оголошень мали понад 1 500 сторінок.

Ускладнювала процедуру підготовки оголошень для організаторів торгів також відсутність вичерпного переліку критеріїв перевірки.

Прийняті зміни забезпечуються автоматичне оприлюднення оголошень про проведення аукціонів з продажу майна підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, та повідомлень про результати аукціонів.

Крім того, новий порядок визначає вичерпний перелік критеріїв, за якими проводиться перевірка документів.
Запровадження нової процедури забезпечить:
– скорочення строків оприлюднення оголошень та повідомлень на сайті державного органу з питань банкрутства;
– зменшення строків реалізації майна підприємств-боржників;
– підвищення коефіцієнту задоволення вимог кредиторів.

Начальник Чернівецького міського управління юстиції Світлана АФОНІНА

peredplata