Геть руки від голосу! (частина перша – про інституційний адміністративний ресурс)

Геть руки від голосу! (частина перша - про інституційний адміністративний ресурс)Вибори наближаються, апетити та амбіції у політиків зростають, всі рвуться в парламент. Владники вже починають працювати на результат «своєї» партії за партійними списками і на кандидатів від неї по одномандатних округах. І хоча ще точно невідомо «хто» і «де», але можна спрогнозувати «як». Звично. Використовуючи старий і перевірений роками виборчих кампаній та їх результатами адміністративний ресурс.

А тому, аби люди могли відрізнити, коли влада використовує адмінресурс, громадянська мережа «ОПОРА» розібрала по кісточках всі виборчі кампанії і вивела свою типологію адміністративного ресурсу (використання владних повноважень і державних ресурсів партіями або політиками у їхніх власних виборчих інтересах) та форми його прояву.

Та, зважаючи на те, що за часи незалежності політики навправлялися та навигадували досхочу видів отого злощасного адмінресурсу, ми в цьому номері поговоримо лишень про один з них – так званий інституційний ресурс.

Інституційний ресурс – це використання кадрових ресурсів та матеріально-технічних засобів в інтересах окремих партій чи політиків, за відсутності рівного доступу до них усіх інших політичних акторів.

Форми ж його прояву наступні:

1) примус державних службовців, співробітників установ, організацій чи підприємств усіх форм власності до участі у передвиборчій діяльності кандидатів чи партій («Час» вже писав про те, що в районах працівників освіти та медицини добровільно-примусово заганяють в партію регіонів, що, скоріш за все, робиться з вказаною ціллю);

2) участь державних службовців чи працівників бюджетних установ у робочий час у передвиборчих заходах кандидатів чи партій;

3) масове і/або централізоване залучення співробітників бюджетних установ до роботи виборчих комісій або виконання функцій, які не належать до їх компетенції;

4) використання офіційних заходів, які проводяться в межах державного чи муніципального фінансування, у передвиборчих цілях кандидатів чи партій, крім випадків, які врегульовані законом;

5) прямий чи прихований тиск на кандидатів, активістів політичних партій, членів виборчих комісій за місцем їх основної зайнятості;

6) заклики голосувати «за» чи «проти» кандидатів та партій, участі або неучасті у виборах, які здійснюються керівниками органів влади, установ, організацій, підприємств усіх форм власності під час виконання ними своїх посадових обов’язків;

7) примусова або надмірно централізована фінансова підтримка співробітниками установ, організацій, підприємств усіх форм власності передвиборчих витрат кандидатів та партій;

8) діяльність, яка в непрямий спосіб може надавати позаконкурентні переваги посадовим особам, наприклад, популяризація з агітаційною метою роботи (досягнень) органів державної влади та органів місцевого самоврядування (ну, а цим і наша влада, яка уособлює в собі партію регіонів, і кандидати, зловживають завжди. І коли в новинах кажуть «бауренко, папієнко відкрив, надав допомогу тощо», розумійте, що то все зроблено за бюджетні кошти, а не за його власні!).

А тому, коли ви спостерігаєте або ж відчуваєте на собі подібні явища, то будьте певні – то адмінресурс. Зрозуміло, що коли ви працюєте в бюджетній сфері, противитися дуже важко. Але ви хоч повідомляйте нас, аби ми давали знати про такі ганебні явища іншим людям-виборцям.

І не думайте, не тіште себе ілюзіями, що та політична сила, котра його застосовує, прийшовши до влади, буде демократичною, чесною та прозорою. Бо адмінресурс – це зло і беззаконня. А тому будьте пильними та свідомими виборцями.

І хоча 23 липня голова ОДА Михайло Папієв заявив, що «для всіх учасників виборчого процесу на Буковині мають бути рівні умови для ведення передвиборчої кампанії, норми чинного виборчого законодавства повинні неухильно дотримуватися всіма». Однак 19 липня під час робочої поїздки до Кельменецького району він говорив зовсім по-інакшому: \”Єдине, що може запропонувати опозиція – вивести вас на мітинги, – пояснив губернатор. – Навідміну від них, ми вже продемонстрували, як можна ефективно працювати: відкриваючи дитячі садочки, медичні заклади та інші об`єкти інфраструктури\”.

Нагадаємо, що за результатами спостереження ГМ \”Опора\” саме голові ОДА закидали порушення щодо поєднання партійної та посадової діяльності. А це суперечить статті 4 Закону України «Політичні партії в Україні», який вказує, що органам державної влади, органам місцевого самоврядування, їх посадовим особам заборонено виокремлювати у своєму ставленні певні політичні партії чи надавати їм привілеї, а також сприяти політичним партіям, якщо інше не передбачено законом, у провадженні їх діяльності. Державні службовці повинні утримуватися від демонстрації власних політичних поглядів та свого ставлення до політичних сил, партій, блоків, не допускати їх впливу на виконання службових обов\’язків. Про це йдеться у Наказі Головного управління державної служби №214 від 04.08.2010 р. «Про затвердження Загальних правил поведінки державного службовця».
Тому, важко віриться в ці слова очільника краю.

А в наступному числі «Часу» ми поговоримо про так званий бюджетний адміністративний ресурс.

peredplata