У Румунії — скандал. Чимало коштів було витрачено для підкупу преси в Україні. Зокрема, у Чернівецькій області

У Румунії — скандал. Чимало коштів було витрачено для підкупу преси в Україні. Зокрема, у Чернівецькій областіРумунський Департамент у справах румунів зарубіжжя при МЗС завдав великої шкоди своїй державі. Він витратив 1 млн. єврів на фінансування ЗМІ різних країн для пропаганди на користь Румунії. Чимало коштів було витрачено для підкупу преси в Україні. Зокрема, у Чернівецькій області.

Минулого року виділено солідну дотацію для газети «Лібертатя кувинтулуй» (свобода слова – рум.), яка виходить при газеті «Свобода слова», що є близькою до голови ОДА Михайла Папієва. Саме його родич Артем Семенюк був співзасновником газети «Свобода слова» та «Свобода слова – мінус». Вони з якогось дива юридичну адресу вказують у селі Бояни Новоселицького району та в Новоселиці (по вул. Боженка, 9) у розваленому, непридатному для життя людей і перебування будь-якої фірми будинку.

У Румунії — скандал. Чимало коштів було витрачено для підкупу преси в Україні. Зокрема, у Чернівецькій області

Отож газета має пряме відношення до сучасної влади. І цю газету, як видно зі звіту Департаменту румунів зарубіжжя, фінансує уряд Румунії. З якого б це дива? І що по-обіцяв Румунії голова Чернівецької ОДА Михайло Папієв за фінансування газети свого родича?

З огляду на обставини, які тепер відкрилися, можна неоднозначно сприймати слова Михайла Папіва про об’єднання двох Буковин — Північної і Південної. Бо у Румунії підживлюються процеси агітації за возз’єднання усіх земель Великої Румунії (Romania Mare). У планах румунських шовіністів — приєднання до своєї держави Північної Буковини і Бессарабії.

Для агітації за це вони використовують різні методи. Зокрема, і фінансування відповідних газет. З огляду на те, що у минулому році на газету «Лібертатя кувинтулуй», яку контролює родич губернатора, було виділено від Департаменту у справах румунів зарубіжжя 45 000 леїв, що становить 15 000 доларів США, можемо говорити про відповідне відпрацювання ЗМІ, близького до Папієва. І відпрацьовувати гроші воно буде для Румунії.
Чи не задалеко зайшли у своїх ігрищах влада і її привладна газетка?

Чому про це нічого не відомо відповідним органам України, які повинні дбати про українські інтереси, а не про румунські?

І, насамкінець, якщо газета при українському губернаторові видається на гроші румунської держави, то куди вже зайшла наша влада? І чи є ще звідти вихід?

Сподіваюся, що відповідь на ці важливі питання дадуть прокурор, СБУ та президент України.

Петро КОБЕВКО

Новини Партнерів