У день Різдвяної служби представники “УПЦ МП” осквернили могилу митрополита Володимира в лаврі обрядом вуду. ВІДЕО

У день Різдвяної служби представники “УПЦ

У день святкування Різдва за юліанським календарем, коли в Успенському соборі Києво-Печерської лаври відслужив різдвяну службу предстоятель ПЦУ митрополит Епіфаній, представники так званої “УПЦ МП” осквернили могилу покійного митрополита Володимира (Сабодана), провівши на ній магічний ритуал у стилі культу вуду.

Про це написав відомий богослов, доктор філософських наук, архімандрит Кирило Говорун.

“Два білих клобуки було спалено на могилі митрополита Володимира в Лаврі в день, коли там різдвяну службу звершив митрополит Епіфаній.

З релігієзнавчої точки зору – це локалізація культу вуду, коли через артефакти, що належать або символізують конкретних людей, цим людям хочуть у магічний засіб заподіяти зло.

Очевидно, що малися на увазі митрополити Симеон та Олександр, які перейшли з “УПЦ” до ПЦУ”, – припустив Говорун.

Він також зауважив, що “поганський обряд у Лаврі – своєрідна чорна меса – це частина більш широкого явища”.

“Саме апеляцією до магічної свідомості священноначалля “УПЦ” хоче зупинити перехід своїх кліриків до ПЦУ. З цією метою воно масово й автоматично позбавляє сану всіх, хто туди переходить.

Я довго не міг собі пояснити, навіщо їм така неадекватна канонічна міра. А тепер, після спалення клобуків у Лаврі, зрозумів, що позбавлення сану – це така собі “бойова магія”, а канони та саме християнство тут ні до чого”, – наголосив богослов.

Згодом він також додав, що хоч би якою була інтерпретація цього “обряду”, в будь-якому разі йдеться про стандартні язичницькі практики.

“Лаврський намісник митрополит Павло (Лебідь) інколи надає перевагу таким практикам у вигляді всяких проклять і заклять. І тепер він послав свого епігона здійснити язичницький обряд на могилі предстоятеля “УПЦ”.

До речі, Синод РПЦ на своєму засіданні 22 жовтні 2015 року засудив неоязичництво. Те, що відбулося в Лаврі, повністю підпадає під цей осуд”, – підсумував Говорун.

Журналістка й шеф-редакторка сайту LB.ua Соня Кошкіна, обізнана на церковній тематиці, навела свою версію подій у Нижній лаврі.

За її словами, в ніч із 6-го на 7-ме січня на могилі Блаженнійшого Володимира було знайдено два білих клобуки. І хто їх туди поклав – нібито невідомо.

 

“Треба пояснити, що в Лаврі, на жаль, чимало публіки, яка не просто щиро вірить, а реально практикує всілякі забобони, типу “обрядів” і таке інше. Павло (Лебідь), він же Паша-Мерседес – перший і головний із них, але не єдиний. Коли на чиїйсь могилі залишають якісь предмети, що теоретично можуть асоціюватися з людиною (в цьому випадку білий клобук – вбрання митрополита), це щось на кшталт “зурочення”. Типу “зжити людину зі світу”, – зауважила журналістка.

За її інформацією, коли про цю знахідку стало відомо митрополиту Павлу, він не на жарт перелякався: “Бо одразу взяв це на свій рахунок. Мовляв, хтось із близького кола хоче його знищити”.

“Ну, добре, один клобук – для Павла, а другий – кому? Оскільки ми напевно не знаємо, хто і для чого утнув цю дурню (а це, вибачте, натуральна дурня), важко сказати напевне”, – зауважила Кошкіна.

За її словами, “робочих” версій багато, і щонайменше одна із них повʼязана з відомим розписом на верхній галереї Успенського собору, де зображені митрополит Павло і чинний предстоятель “УПЦ МП” митрополит Онуфрій, а  над ними – покійний Володимир (Сабодан).

Митрополити “УПЦ МП” Онуфрій та Павло і покійний Володимир (згори). Фреска в Успенському соборі Києво-Печерської лаври

“Направду, зображення верховного кліру церкви, відомих прихожан і донаторів храмів – абсолютно нормальна практика в православ’ї. Таких прикладів ви, за бажання, знайдете чимало. Буквально – в кожному монастирі в кожній другій церкві. Але оскільки тут йдеться про Павла і про Успенський (який “УПЦ МП” орендувала у держави і будь-які суттєві зміни мала б погоджувати з дирекцією Заповідника), всі активно обурилися.

Однак зараз важливо не це. Наступна логіка примітивна, але вона має право на життя: Володимир вже упокоївся, а два білих клобуки – ніби аналогія з двома чинними митрополитами (Онуфрієм і Лебедем) –  “знаходяться” у нього на могилі.

Ви розумієте, клобук – це вам не футболка, яку можна на кожному розі купити. Тим більше неможливо уявити, що хтось чужий вночі залишить його на могилі в Нижній лаврі (так, загалом вона відкрита для відвідувачів, але в “робочий час”). Плюс місце, де розміщено могилу Блаженнішого, дуже “прохідне” – непоміченим важко залишити”, – зазначає Соня Кошкіна.

“Тобто, це “нагадив” хтось “свій”, умовний “таємний прихильник ПЦУ”. А оскільки сам Павло в “зурочення” і подібну муть дуже вірить, він і перелякався”, – констатує журналістка.

За її версією, рішення спалити “містичні” клобуки було ухвалено не одразу: якщо знайшли їх вранці, то спалили тільки ввечері.

“Добре, дуже хотілося спалити, але чому  на могилі? Чому кудись у кущі не віднесли?
Бо йдеться про чортів шаманізм, – наголошує Кошкіна. –  Згідно з правилами “вуду”, “подарунок” не можна переміщувати (бажано взагалі його не торкатися), а необхідно знищити саме на місці”.

Саме так і було зроблено.

peredplata