Буковинцям будуть по-новому оформляти квартири і спадщину

Буковинцям будуть по-новому оформляти квартири і спадщинуУкраїнцям обіцяють просту і дешеву реєстрацію бізнесу і нерухомості. З 1 травня оформити папери можна буде не тільки через держреєстраторів і приватних нотаріусів, а й в сільрадах, і навіть у відділеннях \”Укрпошти\”.

Насправді перелік суб\’єктів, які тепер зможуть вносити зміни в держреєстри, набагато ширше. Наприклад, підприємці можуть зареєструватися як фіз- або юрособа на порталі держпослуг iGov в рубриці \”Бізнес\”.

Зараз в рамках децентралізації колишню \”вотчину\” органів реєстрації Мін\’юсту відкрили виконкомам сільських, селищних та міських рад, рай- і держадміністраціям. Тими ж правами володіють акредитовані суб\’єкти (центри надання адмінпослуг, комунальні та держпідприємства, в тому числі \”Укрпошта\”).

Листоноші хочуть реєструвати

\”Укрпошта\” включилася в \”реєстраційний\” процес в кінці березня, підписав з Мін\’юстом меморандум про співпрацю. Згідно з документом, на базі поштової мережі буде створений сервіс \”Служби державної реєстрації\”. Уже облаштовуються нові робочі місця: наймають персонал з вищою юридичною освітою, який буде здійснювати держреєстрацію юросіб, фізосіб-підприємців та реєстрацію речових прав на нерухоме майно.

Мережа почнуть розгортати з Київських міської та обласної, Житомирської та Вінницької дирекцій \”Укрпошти\”. До кінця року обіцяють запровадити цей сервіс ще в трьох областях: Дніпропетровській, Львівській та Рівненській, повідомили в прес-службі \”Укрпошти\”.

Правда, уточнити скільки ж буде коштувати послуга \”поштового реєстратора\” на підприємстві так і не змогли. Зате повідомили, що вже надає ряд адмінпослуг, якими населення користується досить активно. \”За три місяці видано 83 770 документів. Найпопулярніші – оформлення субсидій, видача довідок про доходи і виписок з реєстру речових прав \”, – повідомили в прес-службі\” Укрпошти \”.

Головне питання – чи встигне Мін\’юст до 1 травня передати всі повноваження на місця.

\”Обсяг виконаної роботи значний – підготовка співробітників, забезпечення необхідною технікою і стійким підключенням до мережі. Причому до реєстраторів висувалися досить жорсткі вимоги, зокрема, стаж не менше трьох років \”, – розповіла UBR.ua старший юрист Dentons Анжеліка Лівицька.

Чиновники обіцяють: в більшості регіонів в терміни вкладуться, адже передача прав почалася з початку року. Згідно з даними порталу Міністерства юстиції, в 15 областях і Києві ця робота вже завершена більш ніж на 90%. У Київській, Вінницькій, Полтавській і Херсонській областях рівень готовності варіюється від 50 до 70%. Самі відстаючі – Одеська і Луганська області (30-50%).

Буде дешевше

Експерти в цілому позитивно оцінюють нововведення. \”В Україні 6,6 тис. Нотаріусів, з державних лише 7%. І якщо вартість послуг державного нотаріуса регулюється законом, то приватних – виключно ринком.

\”Укрпошта\” – держпідприємство, значить, слід очікувати, що її послуги будуть, як мінімум, не вище, ніж у державних нотаріусів. Це дозволить знизити ціни по ринку. Тобто, якщо не в своєму сільраді, то в найближчому поштовому відділенні за символічну плату можна буде оформити спадщину, дарування та продаж житла \”, – розповів UBR.ua віце-президент Ліги експертів України Андрій Гусельников.

Зараз же тільки за внесення запису до Реєстру речових прав про квартирі, купленої до 2013 р, один зі столичних нотаріусів запросив 3 тис. Грн., Навела приклад Анжеліка Лівицька.

\”Це навіть не перехід права власності, де треба перевіряти ще раз документи, а просто внесення даних. Звідки такі ціни \”, – дивується вона.

Законом встановлено єдиний розмір адміністративного збору за держреєстрацію права власності та речових прав на нерухоме майно. Якщо ви отримуєте послугу в строк, тобто протягом п\’яти робочих днів, то платите всього 0,1 мінімальної зарплати (зараз 13,78 грн., З 1 травня – 14,50 грн.).

Джерело: ubr.ua

Новини Партнерів