«Чому маємо платити додатково за спожиту електроенергію?»

Народна трибуна

Крик душі
«Не можемо зрозуміти, чому енергетики щомісячно заставляють нас платити за спожиту електроенергію, крім вартості за кіловат-години за приладом обліку, додатково ще й податок на додану вартість – 20% від сплаченої суми, бо касир, що працює у приміщенні нашого поштового відділення, де зазвичай ми й розраховуємося за житлово-комунальні послуги, на численні запитання односельців відповідає, що «такий порядок», – крик душі пенсіонерів села Черепківка Глибоцького району (від їхнього імені – голова первинної Черепківської організації ветеранів України ( так вказано у зверненні, – авт.) Іван Флорович Пашняк). – Річ у тім, що у Черепківці старші люди – майже всі колишні колгоспники, а отже, пенсії нині мають мізерні: не вистачає навіть на ліки, аби підтримати втрачене роками тяжкої праці здоров`я, а тут ще й доводиться платити ПДВ. Як нам його (ПДВ) позбутися і куди з цього приводу звертатися за допомогою – не знаємо. Але хочемо, щоб нас почули не лише місцеві, а й державні керманичі. Адже лише на них надія, що врешті дослухаються до волання простого люду про допомогу. Допоможіть і ви розібратися у цьому важливому питанні. Переконані, що воно цікавить не лише представників Глибоцького району…»

Писк влади

Як пояснюють в консультаційному центрі ПАТ «Чернівціобленерго» (вул. Прутська, 23А, тел. 58 49 10) до вартості тарифу за спожиту електроенергію входить сума податку на додану вартість, тому ніхто зі споживачів ніяких 20% додатково не платить. Тому, швидше за все, йдеться про різницю між показниками лічильника на день зняття їх працівником-контролером РЕМ ( у цьому випадку – Глибоцького) та наданим «фірмовим» рахунком, де вказано показник більший, і громадяни не можуть зрозуміти, що ж насправді відбувається. Це пояснюється тим, що контролер знімає показники лічильника, до прикладу, 17 числа кожного місяця. Однак за електроенергію споживач мусить платити за повний календарний місяць, тобто з 1-30 (31, а в лютому місяці – відповідно 28 чи 29 число). Тому після 17-го числа кожного місяця спеціальна програма «дораховує» споживачу кіловат-години, використані після цієї дати. Наприклад, 17 квітня 2016 року у абонента П. зафіксовано показники лічильника 6719. Програмою донараховано до кінця місяця (30. 04) 6802. 17 травня 2016 року контролер знову знімає показники лічильника – 6938. До 31 травня програма донараховує і показник становить вже 7040. Рахунок відбувається таким чином: 17. 05 – 6938, 17. 04 – 6719. Різниця (219 кВт. год.) ділиться на 30 днів і вираховується середнє споживання кіловат-годин за добу: 219 : 30 = 7,3 кВт. год. Це число множиться на кількість днів після 17-го: у квітні було таких 13 днів, а у травні – 14 днів.

Якщо у рахунку вказано показники лічильника вищі, ніж насправді, споживачу варто телефонувати надавачу послуг, де він отримає вичерпну консультацію. А найкраще – щомісячно самостійно подавати показники лічильника останнього дня кожного місяця.

Наталія Брянська